Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után
Posted on Kis Ervin EgonKategória pénzügyTags , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után
Olvasási idő: 4 perc

2018. január 13-án életbe lépett a második pénzforgalmi irányelv, közismert nevén a PSD2. Senki sem gondolta, hogy 14-én reggel új világra ébredünk, de ha a bankokon múlik, soha nem is lesz itt új világ.

Tovább olvasom “Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után”

Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Posted on Donáth FruzsinaKategória üzleti modellTags , , , , , , , , Leave a comment on Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Olvasási idő: 5 perc

Az Uber megvásárolta a JUMP elektromos kerékpármegosztó start upot. Ezzel a lépéssel 12 000, dokkolást nem igénylő e-bike-kal bővíti ki közösségi közlekedési portfólióját.

A céljuk, hogy egy applikáción keresztül, igény szerint a legolcsóbb vagy a legkényelmesebb módon lehessen eljutni a célállomásra, kelljen hozzá akár autó, bicikli, vagy épp metró. 2017-ben pedig már 24 ezer önvezető, elektromos autót is rendelt a Volvótól 2021-es leszállításra. 

A közbringarendszer elterjedésének okai az urbanizáció, a zsúfolt nagyvárosok lehetetlen közlekedése, valamint a környezet- és egészségtudatos életmód előretörése. Legfőbb célja, hogy alternatívát kínáljon például az egyéni vagy a tömegközlekedéssel szemben.

A rendszer lehetővé teszi a kerékpárok rövidtávú – jellemzően egy óránál kevesebb ideig tartó – bérlését, amit a felhasználók a gyűjtőállomásokon kölcsönözhetnek ki, majd adhatnak le.

A fenti praktikus és eszmei cél ismerete mellett érdemes végiggondolni, hogy az értéklánc szereplőinek milyen hozzáadott értéket jelent a szolgáltatás.

Tovább olvasom “Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca”

Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokLeave a comment on Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján
Olvasási idő: 5 perc

Ebben az írásban visszanyúlok egy 2017-ben már használt forráshoz, a KPMG által közölt, The truth about online consumers című jelentéséhez. A tavalyi cikkben a “vásárláshoz vezető utat” jártam körbe, a mostaniban arra keresem a választ, hogy mi motiválja az online vásárlókat, és milyen attitűdök jellemzőek rájuk.

Tovább olvasom “Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján”

Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Posted on Petrezselyem PéterKategória piacTags , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször  saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához mérten határozza meg az előző időszakra vonatkozó eredményt.

Tovább olvasom “Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain”

Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Posted on Kis Ervin EgonKategória célkitűzésTags , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Olvasási idő: 3 perc

Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték – a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik néhány fontos dolog, amely alapvetően befolyásolja egy vállalkozás sikerességét.

Tovább olvasom “Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás”

Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?
Posted on Donáth FruzsinaKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk? bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

A vállalkozások erőforrás-tervezésénél gyakori dilemma, hogy egyes funkciókat, feladatokat házon belül vagy külső szolgáltatóval valósítsanak-e meg.  Ezt a kérdést több szempontból is javasolt körbejárni, hiszen optimális megoldás esetén jelentős költséget takaríthatunk meg, viszont egy gyenge kivitelezéssel akár visszájára is elsülhet a dolog.

A kiszervezés vagy outsourcing igénye legtöbbször akkor merül fel, ha költséget szeretnénk megtakarítani, munkaerőhiányt pótolni vagy, ha speciális szaktudást igénylő feladat előtt állunk. Racionális elképzelés, hogy a kiszervezéssel nyert időt más, az eredmény szempontjából fontosabb feladatokra fordítjuk. Kézenfekvő megoldás, hogy olyan szolgáltatót keresünk, aki nálunk gazdaságosabban oldja meg a feladatot vagy ért ahhoz, amihez mi kevésbé. Azt hihetjük, hogy egy gyors megállapodás után a siker szinte garantált.  A dolog a való életben ennél azonban jóval összetettebb.

Tovább olvasom “Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?”

Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Posted on Falusi ÁkosKategória Üzleti tervTags , , , , , , Leave a comment on Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Olvasási idő: 3 perc

Munkánk során számtalan érdekes vállalkozással, termékkel és a mögöttük álló emberekkel ismerkedünk meg. Azáltal, hogy kívülről látjuk ezeket a cégeket, a köztük lévő hasonlóságok és különbségek is szembetűnőbbek. Sok helyes válasz létezik a kérdésre, mitől lesz egy vállalkozás sikeres – már mi is írtunk több tényezőről. Most azokat a legalapvetőbbeket vesszük számba, amelyek egy e-ker cég indításakor a legfontosabbak.

Tovább olvasom “Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben”

A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , Leave a comment on A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Olvasási idő: 6 perc

Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal.

Tovább olvasom “A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia”

Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép
Olvasási idő: 5 perc

Az e-kereskedelem térhódítása 2017-ben is folytatódott, az egész piac szempontjából ez is egy jó év volt. Mennyire volt jó az egyes kereskedőknek? Mi várható 2018-ban? Az eNET év végi körképe alapján írt összefoglalónkban ezekre a kérdésekre segítünk választ találni.

Az eNET (és jogelőde) 2001 óta kutatja az e-kereskedelmi piacot, az általuk készített jelentések tartalmazzák a leginkább mérvadó hazai adatokat. 2015. óta készítik el az adott év eredményeit összefoglaló infografikájukat, ennek felhasználásával tekintjük át mi is az előző évet.

Tovább olvasom “Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép”

Átalakulóban a kiskereskedelem – a digitális ökoszisztémára rákattantál már?!
Posted on Donáth FruzsinaKategória ökoszisztéma1 hozzászólás a(z) Átalakulóban a kiskereskedelem – a digitális ökoszisztémára rákattantál már?! bejegyzéshez
Olvasási idő: 5 perc

A digitális fejlődésnek és a fogyasztói preferenciák változásának eredményeképpen a kereskedők az utóbbi 5 évben többet változtak, mint az utóbbi 20 évben egyszerre” – állítja friss tanulmányában a Deloitte, amit az ünnepi vásárlások kapcsán végez már ötödik éve az USA piacán. “Az emberek ma már képesek, tudnak és szeretnek is online vásárolni, ám a kutatásban résztvevők egyharmada még mindig fontosnak tartja, hogy egy márkának legyen meglátogatható fizikai boltja és online oldala egyaránt.„

Bár az amerikai és a magyar számok nagyságrendben markánsan eltérnek, vásárlói trendekben iránymutatásként szolgálhatnak a hazai kereskedők számára is.

Az alábbiakban a kutatás adatai mellett összeszedjük a legfontosabb hazai, ünnepi vásárlói trendeket, a potenciális kereskedői válaszokat, bízva abban, hogy a kulcsfontosságú fogyasztói elvárások azonosítása a teljes jövő évre is iránymutatásként szolgálnak.

Tovább olvasom “Átalakulóban a kiskereskedelem – a digitális ökoszisztémára rákattantál már?!”