Kössük az ebet a karóhoz!
célok, eszközök és miért ragaszkodj hozzájuk
Posted on Petrezselyem PéterKategória célkitűzésTags , , , , Leave a comment on Kössük az ebet a karóhoz!
célok, eszközök és miért ragaszkodj hozzájuk
Olvasási idő: 4 perc

Többször írtunk már arról, hogy miért szükségesek egy vállalkozás életében célokat kitűzni, valamint, hogy azok elérését miképp lehet és kell nyomon követni.

Jelen iromány itt veszi fel a fonalat és fejti tovább, hogy miért is fontos ragaszkodni a kitűzött tervekhez.

Tovább olvasom “Kössük az ebet a karóhoz!célok, eszközök és miért ragaszkodj hozzájuk”

Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Posted on Petrezselyem PéterKategória innovációTags , , , , Leave a comment on Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Olvasási idő: 4 perc

Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz?

Egyik lehetőség az innováció, amivel akár felboríthatod a kialakult status quo-t, de akár teljesen új piacot is létre tudsz hozni. Lássuk, miképp tudod ezt előkészíteni!

Tovább olvasom “Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!”

Mese az üzleti stratégiáról
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , Leave a comment on Mese az üzleti stratégiáról
Olvasási idő: 6 perc

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren innen, a kurta farkú malac túrásától jóval visszább, volt egyszer egy királyság. Ez a királyság oly hatalmas volt, hogy egyazon pillanatban lehetett egyik végén a napnyugtát, másikon a napkeltét csodálni. Bőség és jólét jellemezte a birodalmat hosszú-hosszú évtizedek óta…

Tovább olvasom “Mese az üzleti stratégiáról”

Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Posted on Petrezselyem PéterKategória piacTags , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször  saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához mérten határozza meg az előző időszakra vonatkozó eredményt.

Tovább olvasom “Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain”

A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , Leave a comment on A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Olvasási idő: 6 perc

Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal.

Tovább olvasom “A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia”

Az első lépés a siker irányába – Vízió
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégiaTags , , , , , , , Leave a comment on Az első lépés a siker irányába – Vízió
Olvasási idő: 4 perc

Van egy jó ötleted, de nem tudod miként lehetne abból sikert kovácsolni? A vízióalkotás egy olyan tevékenység, amely nagyon sokat tud ebben segíteni!

Tovább olvasom “Az első lépés a siker irányába – Vízió”

A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés
Olvasási idő: 5 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk ötödik, és egyben utolsó része az együttműködési fázist, valamint az ezt elérő vállalkozások általános jellemzőit mutatja be.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés”

Ajánlj, hogy nyerj!
Posted on Petrezselyem PéterKategória e-kereskedelemTags , , , , , Leave a comment on Ajánlj, hogy nyerj!
Olvasási idő: 4 perc

Nap mint nap több száz cikk lát napvilágot a big data előnyeit és potenciális felhasználási lehetőségeit ecsetelve. Ezen cikkek tekintélyes mennyisége a webáruházakra és az online tevékenykedőkre vonatkozik, nekik szeretne útmutatást nyújtani. Ellenben ezek nagy többsége nehezen megvalósítható és költséges példákat mutat be (mindamellett, hogy ezek formálják a jövőt).

Van azonban egy terület, ahol igenis fel lehet, sőt fel is kell használni az összegyűjtött adatokat, ráadásul kis befektetéssel meg is valósítható.

Tovább olvasom “Ajánlj, hogy nyerj!”

A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis
Olvasási idő: 4 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk negyedik része a koordináció fázisáig eljutó cégek alapvető jellemzőit, valamint a szinte elkerülhetetlen bürokrácia krízist mutatja be.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis”

A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis
Olvasási idő: 4 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk harmadik része a delegáció fázisába jutó cégektől indul, és végigköveti azok jellemzőit egészen a kontroll krízisig.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis”