Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Olvasási idő: 3 perc

545 milliárd forint volt 2017-ben a hazai webshopok forgalma az eNET szokásos éves jelentése szerint. Ezzel az általunk készített előrejelzések közül az optimista forgatókönyv jött be, így 2020-ra elérhetjük az ezermilliárdos forgalmat. Illetve bizonyos szempontból már el is értük. Lássuk a részleteket!

Tovább olvasom “Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről”

Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után
Posted on Kis Ervin EgonKategória pénzügyTags , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után
Olvasási idő: 4 perc

2018. január 13-án életbe lépett a második pénzforgalmi irányelv, közismert nevén a PSD2. Senki sem gondolta, hogy 14-én reggel új világra ébredünk, de ha a bankokon múlik, soha nem is lesz itt új világ.

Tovább olvasom “Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után”

Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Posted on Kis Ervin EgonKategória célkitűzésTags , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Olvasási idő: 3 perc

Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték – a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik néhány fontos dolog, amely alapvetően befolyásolja egy vállalkozás sikerességét.

Tovább olvasom “Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás”

Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép
Olvasási idő: 5 perc

Az e-kereskedelem térhódítása 2017-ben is folytatódott, az egész piac szempontjából ez is egy jó év volt. Mennyire volt jó az egyes kereskedőknek? Mi várható 2018-ban? Az eNET év végi körképe alapján írt összefoglalónkban ezekre a kérdésekre segítünk választ találni.

Az eNET (és jogelőde) 2001 óta kutatja az e-kereskedelmi piacot, az általuk készített jelentések tartalmazzák a leginkább mérvadó hazai adatokat. 2015. óta készítik el az adott év eredményeit összefoglaló infografikájukat, ennek felhasználásával tekintjük át mi is az előző évet.

Tovább olvasom “Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép”

Miért nincsenek repülő autók? – avagy az innovációs háromszög
Posted on Kis Ervin EgonKategória innovációTags , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Miért nincsenek repülő autók? – avagy az innovációs háromszög
Olvasási idő: 4 perc

A múltszázadi sci-fik jövőképe alapján a repülő autó az egyik olyan innováció, amit szokás számonkérni a jelenen. Az én kedvenc példám viszont a telefon: szinte minden sci-fiben látunk valakit, aki egy normál méretű vagy nagy monitor előtt ülve videotelefonál, ugyanakkor nem nagyon emlékszem, hogy olyan filmet láttam volna, amelyben az emberek sms-t írogatnak vagy okostelefont használnak. Mi dönti el, hogy melyik technikai innováció valósul meg és lesz sikeres?

Tovább olvasom “Miért nincsenek repülő autók? – avagy az innovációs háromszög”

Ne tervezgess, vágj bele!
Posted on Kis Ervin EgonKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Ne tervezgess, vágj bele!
Olvasási idő: 3 perc

Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos ez?

Tovább olvasom “Ne tervezgess, vágj bele!”

Minden, amit érdemes tudni az idei Internet Hungary-ról – Szubjektív gyorstájékoztató időhiányban szenvedőknek
Posted on Kis Ervin EgonKategória konferenciaTags , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Minden, amit érdemes tudni az idei Internet Hungary-ról – Szubjektív gyorstájékoztató időhiányban szenvedőknek
Olvasási idő: 4 perc

A digitális szakma legnagyobb konferenciája, az idén 18 éves Internet Hungary, szeptember 26-27-én lesz a siófoki Hotel Azúrban. Két napon át, öt teremben több száz külföldi és hazai előadó tart 10-25 perces előadásokat. Akinek nincs ideje végigolvasni a teljes programot és a hozzá tartozó rengeteg oldalnyi ismertetőt, annak most röviden összefoglaljuk a lényeget.

Tovább olvasom “Minden, amit érdemes tudni az idei Internet Hungary-ról – Szubjektív gyorstájékoztató időhiányban szenvedőknek”

Reaktív és proaktív vezetés
Posted on Kis Ervin EgonKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , Leave a comment on Reaktív és proaktív vezetés
Olvasási idő: 4 perc

Minden autó műszerfalán van egy műszer, amely az üzemanyag mennyiségét mutatja. Ennek segítségével tudjuk eldönteni, mikor kell tankolnunk. A döntéshez több információt is figyelembe veszünk: a hátralévő út hosszát, a benzinkutak elhelyezkedését, az autó várható fogyasztását és a rendelkezésünkre álló időt. Arra törekszünk, hogy még azelőtt tankoljunk, hogy kifogyna a benzin. Azaz proaktívan vezetünk.

Tovább olvasom “Reaktív és proaktív vezetés”

Tervezhető-e az árbevétel?
Posted on Kis Ervin EgonKategória Árbevétel, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tervezhető-e az árbevétel?
Olvasási idő: 4 perc

A válasz egyértelmű és határozott IGEN! Az árbevételt – különösen a digitális gazdaságban – meglehetősen pontosan meg lehet tervezni. A bevételi terv pedig igen fontos része az üzleti tervnek, hiszen az árbevétel növelésének leghatékonyabb, legjobban működő eszköze az, ha megtervezzük. Persze nem mindegy, hogyan.

A sikeres bevételi tervezés kulcsa az, hogy nem magát a bevételt kell megterveznünk, hanem azoknak a mutatóknak az értékét, amik a bevételt meghatározzák. Azaz nem közvetlenül a bevételt, hanem a KPI-ket (Key Performance Indicators) tervezzük, a bevétel pedig a KPI-k szorzata.

Tovább olvasom “Tervezhető-e az árbevétel?”

Miért szeresd a konkurenciát?
Posted on Kis Ervin EgonKategória versenyTags , , , , , Leave a comment on Miért szeresd a konkurenciát?
Olvasási idő: 3 perc

Sokszor hallottam magyar vállalkozóktól, hogy a konkurencia miatt nem tudnak továbbfejlődni, azaz a másik-ban látják saját megtorpanásuk okát. Ezzel szemben én általában azt tapasztalom, hogy a legritkább esetben a konkurencia a korlát. Valójában a konkurencia inkább lehetőség.

Tovább olvasom “Miért szeresd a konkurenciát?”