Egyszerű munkalapkezelőnek indult az autodidakta fejlesztő szoftvere, mára könnyen használható mini ügyviteli rendszerré nőtte ki magát az Innonest. Berta Róbert, a fiatal SaaS alapítója elmeséli,...
BLOG
Az összes eddigi bejegyzésünk
Magad uram, ha „szolgád” nincs? A do-it-yourself kutatás kihívásai
A vállalatok számára alapvető fontosságú, hogy ügyfeleik/vásárlóik magatartás-mintáiról, vásárlási motivációiról minél több hasznos információhoz jussanak, amelyhez a tranzakciós adatok, illetve a...
Becslés vagy kutatás: a piacméretezés módszerei
Az üzleti tervezési folyamat egyik kiemelt lépcsőfoka a piacméretezés, amely során a keresleti oldal sarokpontjait tárjuk fel. Ezáltal kirajzolódhat, hogy mekkora forgalmú az a piac, amelyben...
Lámpásépítő kisokos az üzleti élet útvesztőjében bolyongóknak – üzleti ötletek validálási folyamata
Minden bizonnyal Te is átélted már azt a pillanatot, amikor üzleti ötleted isteni szikraként kipattant a fejedből és hirtelen megvillantotta a gyémántokkal szegélyezett utat jövőd felé. A legtöbb...
Dávid és Góliát az üzleti életben – Szilárd piaci pozíciók átrendezése
Életünk szinte minden területén, így az üzleti szférában is ösztönösen kerüljük a konfrontációt a nálunk sokkal erősebbekkel. Időnként persze akadnak olyanok, akiket ez nem rémiszt meg, így később...
Hogyan NE veszítsd el a Tour de France-t! Avagy üzleti tervezés adat alapon
2020. szeptember 19-én 17 óra 14 perckor Primož Roglič már a Tour de France végső győztesének érezhette magát. A utolsó előtti szakasz rajtjához 57 másodperces előnnyel állt, ami egy 36,2...
Online marketing – félpénzen
A marketinges mondás szerint a reklámra elköltött forintok fele ablakon kidobott pénz, csak azt nehéz megmondani, melyik fele is az. Az online marketing egyik előnye, hogy viszonylag nagy...
Jövendőmondás a 21. században – az adatvezérelt döntéshozatalról
Valószínüleg alig van ma olyan ember a világon, aki ne gondolkodott volna el legalább egyszer azon, hogy milyen jó lenne a jövőbe látni. Ha másért nem, akkor a nap mint nap meghozott döntéseink...
Digitalizáció a kkv szektorban – Egy még kiaknázatlan versenyelőny
A közösségi hálók a mindennapos görgetés-kattintás kombinációból képesek pontosabban modellezni a felhasználó jövőbeni tevékenységét, mint a felhasználó maga. A termelési folyamatoknál zajlik a...
“Minden, amiről beszélgettünk, megvalósul” – interjú Berkes Györggyel, a Gepida alapító-tulajdonosával
A Gepida története 1993-ben, egy Murányi utcai, 40 nm-es üzletben indult, amit a 20 éves Berkes György bérelt ki. Egy évvel később egy húszszor nagyobb szerelőcsarnokba költözött a cég, újabb...
“Szeretnénk a fordulat motorja lenni” – páros interjú az Építőanyag.hu tulajdonosával és üzletág-vezetőjével, Juhász Attilával és Szántai Richárddal
Jellemzően nem a sikeres szekérgyárosok alapítottak később ismertté vált autómárkákat. A kivétel azonban erősíti a szabályt. Családi hagyományt folytatott Juhász Attila, a Piramis Építőház Kft....
“Engem a sokkal kézzelfoghatóbb dolgok érdekelnek” – interjú Gordon Ákossal, a SCC társalapítójával
Gordon Ákos a Virgo Systems alapító-tulajdonosa, kereskedelmi vezetője, a Smart Commerce Consulting “ötletadó társalapítója”. Nyugodtan állíthatjuk, hogy a hazai digitalizáció egyik motorja: mesél a...
“A végén a táblázatban benne van az igazság” – anekdotázós interjú Kis Ervin Egonnal, a SCC alapítójával
“És akkor megjelent Egon” – hallhattuk több korábbi interjúban is, ahogy egy-egy SCC-arc életének új fejezete indult. Stílszerűen saját szakmai pályáján is huszárosakat lépdelt, pedig addig a pontig...
“Nekem az e-kereskedelem egyfajta szerelem” – interjú Donáth Fruzsinával, a SCC ügyvezetőjével
Donáth Fruzsina nemcsak a Smart Commerce Consulting ügyvezetője, ma már a Virgo Systems projektjeként indult PriceKit útját is vezetőként egyengeti. Masszív e-kereskedelmi tapasztalattal és...
Digiméter: A digitalizáció mércéje KKV-k számára – A koronavírus árnyékában mérjük fel a hazai digitális gazdaságot
A koronavírus-járvány katasztrofális gazdasági hatásai ellenére van egy terület, ahol óriási lendületet vett a fejlődés, ez a digitalizáció. A nagyvállalatoktól a mikrovállalkozásokig mindenki...
Koronastratégia
"Ha az ember a baj tengerében fuldokol, a kemény munka olyan tutaj lehet, amely a felszínen tart." (Paul Auster: Láthatatlan) A válság a rend felbomlása. Valami nem úgy működik, ahogy szokott. A...
“Oké, ezt meg tudjuk csinálni: és mi lesz a hozzáadott értéke?” – SCC-interjúk, 3. rész: Mándics Tímea
Mándics Tímea elhatározása sziklaszilárd: megtalálta a hivatását, és amíg a további 10 évnyi tanulás zajlik, “mellesleg” kitanulja a stratégiai tervezést is. A közgazdász, akiből pszichológus lesz,...
“Egy-két óriási sikerhez fog vezetni” – SCC-interjúk, 2. rész: Petrezselyem Péter
Petrezselyem Péter (PePe) a Smart Commerce Consulting tanácsadója, aki elsőként csatlakozott a csapathoz 3,5 éve, a Virgo Systems-től igazolva át egy merész húzással. Mesélt arról, hogy miért van...
“Már nem vagyunk megijedve” – interjú Csányi Zoltánnal, a Dressa.hu vezetőjével
Csányi Zoltán a vezető hazai fehérnemű webshop alapító-tulajdonosa, az e-commerce piac hazai hajnalán családi vállalkozásként léptek piacra. Üzleti stratégiájukat még a hdiShop számára készítettük,...
“Amíg nincs leírva, addig csak egy katyvasz” – SCC-interjúk, 1. rész: Falusi Ákos
Késeket gyűjt, volt saját webáruháza, dolgozott idegenvezetőként, és három éve vezet vállalkozókat számukra idegen terepen: a historikus adatok, a proaktív cégvezetés, az üzleti tervezés...