Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Posted on Falusi ÁkosKategória ÁrbevételTags , , , , Leave a comment on Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Olvasási idő: 3 perc

Egészen nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy kevés olyan profitorientált vállalkozó lehet, aki ne szeretné a vállalkozása árbevételét növelni. Olyanok sokan vannak, akiknek nem ez az elsődleges üzleti céljuk (hanem helyette az eredmény javítása, pl. EBITDA-növelés). Azonban még számukra is egy az üzleti célok közül. Ha valakikre, az e-kereskedelem szereplőire különösen igaz ez, hiszen a legtöbb iparágban a stagnáló árbevétel rendszerint jelentős piacvesztést jelent (sok iparágon belül az e-ker rész évek óta kitartó dinamikus növekedése következtében).

Tovább olvasom “Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül”

Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Posted on Petrezselyem PéterKategória innovációTags , , , , Leave a comment on Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Olvasási idő: 4 perc

Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz?

Egyik lehetőség az innováció, amivel akár felboríthatod a kialakult status quo-t, de akár teljesen új piacot is létre tudsz hozni. Lássuk, miképp tudod ezt előkészíteni!

Tovább olvasom “Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!”

A bizalom konverziója
Posted on Szabó AndrásKategória célcsoportTags , , , , , , , Leave a comment on A bizalom konverziója
Olvasási idő: 4 perc

“Vajon mi alapján döntik el a vevők, hogy vásároljanak-e az oldaladon?”

Az alcím egy idei cikk címe és témája (eredeti cikk), mely azt járja körül egy kutatás segítségével, hogy a jelentős különbség az online és offline konverzió között a szükséges bizalom hiányában rejlik. Ami egy kockázatosabb döntési helyzetben, vagy kevesebb rendelkezésre álló információ mellett akár vásárláshoz vezetne, az a bizalom hiányában meghiúsul.

De ne szaladjunk ennyire előre! Az alapvető probléma (amiért a kutatás is készült), hogy ugyanazon termék online és offline konverziója eltér az offline javára. Sőt, az online konverzió esetén további jelentős különbségeket figyeltek meg a használt készülék típusa szerint.

Tovább olvasom “A bizalom konverziója”

Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Olvasási idő: 3 perc

545 milliárd forint volt 2017-ben a hazai webshopok forgalma az eNET szokásos éves jelentése szerint. Ezzel az általunk készített előrejelzések közül az optimista forgatókönyv jött be, így 2020-ra elérhetjük az ezermilliárdos forgalmat. Illetve bizonyos szempontból már el is értük. Lássuk a részleteket!

Tovább olvasom “Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről”

Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Posted on Donáth FruzsinaKategória logisztikaTags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Olvasási idő: 5 perc

Ha valaki azt hiszi, hogy ehhez júniusban még túl korán van, az téved. Illetve mondjuk úgy, nem biztos, hogy csak a tipikus, heveny energiaital fogyasztásos, raktárban reggelig pakolós-címkézős, munkaerő közvetítőkkel kínos veszekedéses, majd a stressztől hibás teljesítéses verzió létezik.

Tovább olvasom “Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!”

Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…
Posted on Falusi ÁkosKategória stratégiaTags , , , , , Leave a comment on Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…
Olvasási idő: 3 perc

Első olvasatra kissé zavarosnak tűnhet a cím, valójában egészen egyszerű dologra gondolunk: a stratégiai tervezés vége egyúttal a stratégia implementálásának kezdete is. Tehát a cikkben a tervezésről, a stratégia implementálásáról, az operáción keresztüli megvalósításáról, és ezek nehézségeiről értekezünk.

Tovább olvasom “Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…”

Mese az üzleti stratégiáról
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , Leave a comment on Mese az üzleti stratégiáról
Olvasási idő: 6 perc

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren innen, a kurta farkú malac túrásától jóval visszább, volt egyszer egy királyság. Ez a királyság oly hatalmas volt, hogy egyazon pillanatban lehetett egyik végén a napnyugtát, másikon a napkeltét csodálni. Bőség és jólét jellemezte a birodalmat hosszú-hosszú évtizedek óta…

Tovább olvasom “Mese az üzleti stratégiáról”

Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után
Posted on Kis Ervin EgonKategória pénzügyTags , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után
Olvasási idő: 4 perc

2018. január 13-án életbe lépett a második pénzforgalmi irányelv, közismert nevén a PSD2. Senki sem gondolta, hogy 14-én reggel új világra ébredünk, de ha a bankokon múlik, soha nem is lesz itt új világ.

Tovább olvasom “Jó reggelt, bankok! Vagy inkább isten veletek? – Helyzetjelentés PSD2 után”

Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Posted on Donáth FruzsinaKategória üzleti modellTags , , , , , , , , Leave a comment on Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Olvasási idő: 5 perc

Az Uber megvásárolta a JUMP elektromos kerékpármegosztó start upot. Ezzel a lépéssel 12 000, dokkolást nem igénylő e-bike-kal bővíti ki közösségi közlekedési portfólióját.

A céljuk, hogy egy applikáción keresztül, igény szerint a legolcsóbb vagy a legkényelmesebb módon lehessen eljutni a célállomásra, kelljen hozzá akár autó, bicikli, vagy épp metró. 2017-ben pedig már 24 ezer önvezető, elektromos autót is rendelt a Volvótól 2021-es leszállításra. 

A közbringarendszer elterjedésének okai az urbanizáció, a zsúfolt nagyvárosok lehetetlen közlekedése, valamint a környezet- és egészségtudatos életmód előretörése. Legfőbb célja, hogy alternatívát kínáljon például az egyéni vagy a tömegközlekedéssel szemben.

A rendszer lehetővé teszi a kerékpárok rövidtávú – jellemzően egy óránál kevesebb ideig tartó – bérlését, amit a felhasználók a gyűjtőállomásokon kölcsönözhetnek ki, majd adhatnak le.

A fenti praktikus és eszmei cél ismerete mellett érdemes végiggondolni, hogy az értéklánc szereplőinek milyen hozzáadott értéket jelent a szolgáltatás.

Tovább olvasom “Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca”

Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokLeave a comment on Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján
Olvasási idő: 5 perc

Ebben az írásban visszanyúlok egy 2017-ben már használt forráshoz, a KPMG által közölt, The truth about online consumers című jelentéséhez. A tavalyi cikkben a “vásárláshoz vezető utat” jártam körbe, a mostaniban arra keresem a választ, hogy mi motiválja az online vásárlókat, és milyen attitűdök jellemzőek rájuk.

Tovább olvasom “Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján”

A honlap további használatához el kell fogadni a cookie szabályzatot. Cookie szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás