A digitális reneszánsz négy sikertényezője
Posted on Donáth FruzsinaKategória stratégia, versenyTags , , , , Leave a comment on A digitális reneszánsz négy sikertényezője
Olvasási idő: 4 perc

A digitalizáció jelentős változást hoz a céges stratégiák kialakításában és végrehajtásában. A McKinsey friss kutatása négy fő pontot emel ki, amit a legsikeresebb cégek alkalmaznak digitális működési modelljükben.

Tovább olvasom “A digitális reneszánsz négy sikertényezője”

Mindig és örökké? – meddig nőhet az e-kereskedelem, mire jó ez egy e-kereskedőnek?
Posted on Falusi ÁkosKategória blog, e-kereskedelem, piacTags , , Leave a comment on Mindig és örökké? – meddig nőhet az e-kereskedelem, mire jó ez egy e-kereskedőnek?
Olvasási idő: 5 perc

Az elmúlt hetekben sorra találkozhatunk olyan hírekkel, amik az e-kereskedelem egészének vagy egy részének töretlen felívelését méltatják:

“Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?” – írja a Piac és profit. “Ön is lehet sikeres e-kereskedő!” – jelent meg Világgazdaságban azt sugallva, hogy aki az e-kereskedelemben dolgozik az sikeres és ennek mi is részesei lehetünk. “Folyamatosan bővül a hazai e-kereskedelem” – méltatja a Napi.hu. “Az online vásárlások lekörözik a hagyományos kiskereskedelmet” – konstatálja az Origo. “Boom előtt az e-kereskedelem” – jósolja a Világgazdaság.hu. “Dübörög a hazai e-kereskedelem” – állapítja meg a Brandtrend.hu

Tovább olvasom “Mindig és örökké? – meddig nőhet az e-kereskedelem, mire jó ez egy e-kereskedőnek?”

Kössük az ebet a karóhoz!
célok, eszközök és miért ragaszkodj hozzájuk
Posted on Petrezselyem PéterKategória célkitűzésTags , , , , Leave a comment on Kössük az ebet a karóhoz!
célok, eszközök és miért ragaszkodj hozzájuk
Olvasási idő: 4 perc

Többször írtunk már arról, hogy miért szükségesek egy vállalkozás életében célokat kitűzni, valamint, hogy azok elérését miképp lehet és kell nyomon követni.

Jelen iromány itt veszi fel a fonalat és fejti tovább, hogy miért is fontos ragaszkodni a kitűzött tervekhez.

Tovább olvasom “Kössük az ebet a karóhoz!célok, eszközök és miért ragaszkodj hozzájuk”

Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Posted on Falusi ÁkosKategória ÁrbevételTags , , , , Leave a comment on Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Olvasási idő: 3 perc

Egészen nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy kevés olyan profitorientált vállalkozó lehet, aki ne szeretné a vállalkozása árbevételét növelni. Olyanok sokan vannak, akiknek nem ez az elsődleges üzleti céljuk (hanem helyette az eredmény javítása, pl. EBITDA-növelés). Azonban még számukra is egy az üzleti célok közül. Ha valakikre, az e-kereskedelem szereplőire különösen igaz ez, hiszen a legtöbb iparágban a stagnáló árbevétel rendszerint jelentős piacvesztést jelent (sok iparágon belül az e-ker rész évek óta kitartó dinamikus növekedése következtében).

Tovább olvasom “Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül”

Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Posted on Petrezselyem PéterKategória innovációTags , , , , Leave a comment on Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Olvasási idő: 4 perc

Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz?

Egyik lehetőség az innováció, amivel akár felboríthatod a kialakult status quo-t, de akár teljesen új piacot is létre tudsz hozni. Lássuk, miképp tudod ezt előkészíteni!

Tovább olvasom “Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!”

A bizalom konverziója
Posted on Falusi ÁkosKategória célcsoportTags , , , , , , , Leave a comment on A bizalom konverziója
Olvasási idő: 4 perc

“Vajon mi alapján döntik el a vevők, hogy vásároljanak-e az oldaladon?”

Az alcím egy idei cikk címe és témája (eredeti cikk), mely azt járja körül egy kutatás segítségével, hogy a jelentős különbség az online és offline konverzió között a szükséges bizalom hiányában rejlik. Ami egy kockázatosabb döntési helyzetben, vagy kevesebb rendelkezésre álló információ mellett akár vásárláshoz vezetne, az a bizalom hiányában meghiúsul.

De ne szaladjunk ennyire előre! Az alapvető probléma (amiért a kutatás is készült), hogy ugyanazon termék online és offline konverziója eltér az offline javára. Sőt, az online konverzió esetén további jelentős különbségeket figyeltek meg a használt készülék típusa szerint.

Tovább olvasom “A bizalom konverziója”

Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Olvasási idő: 3 perc

545 milliárd forint volt 2017-ben a hazai webshopok forgalma az eNET szokásos éves jelentése szerint. Ezzel az általunk készített előrejelzések közül az optimista forgatókönyv jött be, így 2020-ra elérhetjük az ezermilliárdos forgalmat. Illetve bizonyos szempontból már el is értük. Lássuk a részleteket!

Tovább olvasom “Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről”

Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Posted on Donáth FruzsinaKategória logisztikaTags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Olvasási idő: 5 perc

Ha valaki azt hiszi, hogy ehhez júniusban még túl korán van, az téved. Illetve mondjuk úgy, nem biztos, hogy csak a tipikus, heveny energiaital fogyasztásos, raktárban reggelig pakolós-címkézős, munkaerő közvetítőkkel kínos veszekedéses, majd a stressztől hibás teljesítéses verzió létezik.

Tovább olvasom “Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!”

Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…
Posted on Falusi ÁkosKategória stratégiaTags , , , , , Leave a comment on Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…
Olvasási idő: 3 perc

Első olvasatra kissé zavarosnak tűnhet a cím, valójában egészen egyszerű dologra gondolunk: a stratégiai tervezés vége egyúttal a stratégia implementálásának kezdete is. Tehát a cikkben a tervezésről, a stratégia implementálásáról, az operáción keresztüli megvalósításáról, és ezek nehézségeiről értekezünk.

Tovább olvasom “Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…”

Mese az üzleti stratégiáról
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , Leave a comment on Mese az üzleti stratégiáról
Olvasási idő: 6 perc

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren innen, a kurta farkú malac túrásától jóval visszább, volt egyszer egy királyság. Ez a királyság oly hatalmas volt, hogy egyazon pillanatban lehetett egyik végén a napnyugtát, másikon a napkeltét csodálni. Bőség és jólét jellemezte a birodalmat hosszú-hosszú évtizedek óta…

Tovább olvasom “Mese az üzleti stratégiáról”