A digitális reneszánsz négy sikertényezője
Posted on Donáth FruzsinaKategória stratégia, versenyTags , , , , Leave a comment on A digitális reneszánsz négy sikertényezője
Olvasási idő: 4 perc

A digitalizáció jelentős változást hoz a céges stratégiák kialakításában és végrehajtásában. A McKinsey friss kutatása négy fő pontot emel ki, amit a legsikeresebb cégek alkalmaznak digitális működési modelljükben.

Tovább olvasom “A digitális reneszánsz négy sikertényezője”

Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Posted on Donáth FruzsinaKategória logisztikaTags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Olvasási idő: 5 perc

Ha valaki azt hiszi, hogy ehhez júniusban még túl korán van, az téved. Illetve mondjuk úgy, nem biztos, hogy csak a tipikus, heveny energiaital fogyasztásos, raktárban reggelig pakolós-címkézős, munkaerő közvetítőkkel kínos veszekedéses, majd a stressztől hibás teljesítéses verzió létezik.

Tovább olvasom “Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!”

Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Posted on Donáth FruzsinaKategória üzleti modellTags , , , , , , , , Leave a comment on Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Olvasási idő: 5 perc

Az Uber megvásárolta a JUMP elektromos kerékpármegosztó start upot. Ezzel a lépéssel 12 000, dokkolást nem igénylő e-bike-kal bővíti ki közösségi közlekedési portfólióját.

A céljuk, hogy egy applikáción keresztül, igény szerint a legolcsóbb vagy a legkényelmesebb módon lehessen eljutni a célállomásra, kelljen hozzá akár autó, bicikli, vagy épp metró. 2017-ben pedig már 24 ezer önvezető, elektromos autót is rendelt a Volvótól 2021-es leszállításra. 

A közbringarendszer elterjedésének okai az urbanizáció, a zsúfolt nagyvárosok lehetetlen közlekedése, valamint a környezet- és egészségtudatos életmód előretörése. Legfőbb célja, hogy alternatívát kínáljon például az egyéni vagy a tömegközlekedéssel szemben.

A rendszer lehetővé teszi a kerékpárok rövidtávú – jellemzően egy óránál kevesebb ideig tartó – bérlését, amit a felhasználók a gyűjtőállomásokon kölcsönözhetnek ki, majd adhatnak le.

A fenti praktikus és eszmei cél ismerete mellett érdemes végiggondolni, hogy az értéklánc szereplőinek milyen hozzáadott értéket jelent a szolgáltatás.

Tovább olvasom “Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca”

Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?
Posted on Donáth FruzsinaKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk? bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

A vállalkozások erőforrás-tervezésénél gyakori dilemma, hogy egyes funkciókat, feladatokat házon belül vagy külső szolgáltatóval valósítsanak-e meg.  Ezt a kérdést több szempontból is javasolt körbejárni, hiszen optimális megoldás esetén jelentős költséget takaríthatunk meg, viszont egy gyenge kivitelezéssel akár visszájára is elsülhet a dolog.

A kiszervezés vagy outsourcing igénye legtöbbször akkor merül fel, ha költséget szeretnénk megtakarítani, munkaerőhiányt pótolni vagy, ha speciális szaktudást igénylő feladat előtt állunk. Racionális elképzelés, hogy a kiszervezéssel nyert időt más, az eredmény szempontjából fontosabb feladatokra fordítjuk. Kézenfekvő megoldás, hogy olyan szolgáltatót keresünk, aki nálunk gazdaságosabban oldja meg a feladatot vagy ért ahhoz, amihez mi kevésbé. Azt hihetjük, hogy egy gyors megállapodás után a siker szinte garantált.  A dolog a való életben ennél azonban jóval összetettebb.

Tovább olvasom “Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?”

Átalakulóban a kiskereskedelem – a digitális ökoszisztémára rákattantál már?!
Posted on Donáth FruzsinaKategória ökoszisztéma1 hozzászólás a(z) Átalakulóban a kiskereskedelem – a digitális ökoszisztémára rákattantál már?! bejegyzéshez
Olvasási idő: 5 perc

A digitális fejlődésnek és a fogyasztói preferenciák változásának eredményeképpen a kereskedők az utóbbi 5 évben többet változtak, mint az utóbbi 20 évben egyszerre” – állítja friss tanulmányában a Deloitte, amit az ünnepi vásárlások kapcsán végez már ötödik éve az USA piacán. “Az emberek ma már képesek, tudnak és szeretnek is online vásárolni, ám a kutatásban résztvevők egyharmada még mindig fontosnak tartja, hogy egy márkának legyen meglátogatható fizikai boltja és online oldala egyaránt.„

Bár az amerikai és a magyar számok nagyságrendben markánsan eltérnek, vásárlói trendekben iránymutatásként szolgálhatnak a hazai kereskedők számára is.

Az alábbiakban a kutatás adatai mellett összeszedjük a legfontosabb hazai, ünnepi vásárlói trendeket, a potenciális kereskedői válaszokat, bízva abban, hogy a kulcsfontosságú fogyasztói elvárások azonosítása a teljes jövő évre is iránymutatásként szolgálnak.

Tovább olvasom “Átalakulóban a kiskereskedelem – a digitális ökoszisztémára rákattantál már?!”

Köszönöm, elvagyok – mert működik – avagy a tanácsadás esszenciája 3. befejező rész
Posted on Donáth FruzsinaKategória tanácsadásTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Köszönöm, elvagyok – mert működik – avagy a tanácsadás esszenciája 3. befejező rész
Olvasási idő: 5 perc

Ha egy cég folyamatosan meg tud újulni, a mindenkori környezeti, technológiai, kulturális változásokhoz képes alkalmazkodni, és mindezt önmaga kezdeményezi egy ideális állapot, de egy összetett folyamat eredménye. Jó, ha akad egy vizionárius vezető, aki képes a célok mögé állítani a teljes szervezetet, aki mindig kész a tanulásra, és aki a teljes képet látja. A valóságban nagyon kevesen vannak olyanok, akikben ezek a kvalitások maradéktalanul megtalálhatók. A jó hír, hogy számos esetben egy jó tanácsadó és egy bevált módszertan szinte csodákat tehet.

Tovább olvasom “Köszönöm, elvagyok – mert működik – avagy a tanácsadás esszenciája 3. befejező rész”

Köszönöm, így már jobban elvagyok! – avagy a tanácsadás esszenciája 2. rész
Posted on Donáth FruzsinaKategória tanácsadásTags , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Köszönöm, így már jobban elvagyok! – avagy a tanácsadás esszenciája 2. rész
Olvasási idő: 5 perc

Ha valakinek megfájdul a feje, és egy óra múlva sem múlik el, megteheti, hogy bekap egy pirulát. Ha ezt alkalomszerűen teszi, nincs vele gond. Ha viszont valaki már hónapokig küzd ezzel, érdemes a fejfájás valódi okát megkeresni, mert a tüneti kezelés csak átmeneti javulást hoz. Az orvos segíthet, hogy az illető a valódi ok megtalálásával elinduljon a végleges gyógyulás felé, a tanácsadó hasonlóképp a lényeget világítja meg és holisztikus megoldást ad.

Tovább olvasom “Köszönöm, így már jobban elvagyok! – avagy a tanácsadás esszenciája 2. rész”

Köszönöm, én elvagyok – avagy a tanácsadás esszenciája 1. rész
Posted on Donáth FruzsinaKategória tanácsadásTags , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Köszönöm, én elvagyok – avagy a tanácsadás esszenciája 1. rész
Olvasási idő: 4 perc

Korábbi munkám során hallottam már – akár nemzetközi cégcsoport felsővezetői szintjén is – , hogy tanácsadót igénybe venni “ciki”, megkérdőjelezve ezzel a témát firtató menedzser kompetenciáit. Sokszor elhangzik még az is, hogy aránytalanul drága “úri muri”. Más cégek pedig folyamatosan igénybe vesznek akár nagyobb, generalista, vagy kisebb, specialista tanácsadókat. De hogy is van ez?

A most induló, több részes sorozatban az a célom, hogy részletesen bemutassam, hogy egy konzultációs cég milyen hozzáadott értéket teremthet bármilyen méretű vállalkozás számára. Arra keresek választ, hogy hol és mikor érdemes beléptetni egy tanácsadót, és mi az, ami viszont nem az ő feladata.

Tovább olvasom “Köszönöm, én elvagyok – avagy a tanácsadás esszenciája 1. rész”