Mindig és örökké? – meddig nőhet az e-kereskedelem, mire jó ez egy e-kereskedőnek?
Posted on Falusi ÁkosKategória blog, e-kereskedelem, piacTags , , Leave a comment on Mindig és örökké? – meddig nőhet az e-kereskedelem, mire jó ez egy e-kereskedőnek?
Olvasási idő: 5 perc

Az elmúlt hetekben sorra találkozhatunk olyan hírekkel, amik az e-kereskedelem egészének vagy egy részének töretlen felívelését méltatják:

“Online vásárlási boom: ki tudja, hol áll meg?” – írja a Piac és profit. “Ön is lehet sikeres e-kereskedő!” – jelent meg Világgazdaságban azt sugallva, hogy aki az e-kereskedelemben dolgozik az sikeres és ennek mi is részesei lehetünk. “Folyamatosan bővül a hazai e-kereskedelem” – méltatja a Napi.hu. “Az online vásárlások lekörözik a hagyományos kiskereskedelmet” – konstatálja az Origo. “Boom előtt az e-kereskedelem” – jósolja a Világgazdaság.hu. “Dübörög a hazai e-kereskedelem” – állapítja meg a Brandtrend.hu

Tovább olvasom “Mindig és örökké? – meddig nőhet az e-kereskedelem, mire jó ez egy e-kereskedőnek?”

Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Posted on Falusi ÁkosKategória ÁrbevételTags , , , , Leave a comment on Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Olvasási idő: 3 perc

Egészen nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy kevés olyan profitorientált vállalkozó lehet, aki ne szeretné a vállalkozása árbevételét növelni. Olyanok sokan vannak, akiknek nem ez az elsődleges üzleti céljuk (hanem helyette az eredmény javítása, pl. EBITDA-növelés). Azonban még számukra is egy az üzleti célok közül. Ha valakikre, az e-kereskedelem szereplőire különösen igaz ez, hiszen a legtöbb iparágban a stagnáló árbevétel rendszerint jelentős piacvesztést jelent (sok iparágon belül az e-ker rész évek óta kitartó dinamikus növekedése következtében).

Tovább olvasom “Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül”

A bizalom konverziója
Posted on Falusi ÁkosKategória célcsoportTags , , , , , , , Leave a comment on A bizalom konverziója
Olvasási idő: 4 perc

“Vajon mi alapján döntik el a vevők, hogy vásároljanak-e az oldaladon?”

Az alcím egy idei cikk címe és témája (eredeti cikk), mely azt járja körül egy kutatás segítségével, hogy a jelentős különbség az online és offline konverzió között a szükséges bizalom hiányában rejlik. Ami egy kockázatosabb döntési helyzetben, vagy kevesebb rendelkezésre álló információ mellett akár vásárláshoz vezetne, az a bizalom hiányában meghiúsul.

De ne szaladjunk ennyire előre! Az alapvető probléma (amiért a kutatás is készült), hogy ugyanazon termék online és offline konverziója eltér az offline javára. Sőt, az online konverzió esetén további jelentős különbségeket figyeltek meg a használt készülék típusa szerint.

Tovább olvasom “A bizalom konverziója”

Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…
Posted on Falusi ÁkosKategória stratégiaTags , , , , , Leave a comment on Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…
Olvasási idő: 3 perc

Első olvasatra kissé zavarosnak tűnhet a cím, valójában egészen egyszerű dologra gondolunk: a stratégiai tervezés vége egyúttal a stratégia implementálásának kezdete is. Tehát a cikkben a tervezésről, a stratégia implementálásáról, az operáción keresztüli megvalósításáról, és ezek nehézségeiről értekezünk.

Tovább olvasom “Ahol a stratégia véget ér és elkezdődik…”

Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokLeave a comment on Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján
Olvasási idő: 5 perc

Ebben az írásban visszanyúlok egy 2017-ben már használt forráshoz, a KPMG által közölt, The truth about online consumers című jelentéséhez. A tavalyi cikkben a “vásárláshoz vezető utat” jártam körbe, a mostaniban arra keresem a választ, hogy mi motiválja az online vásárlókat, és milyen attitűdök jellemzőek rájuk.

Tovább olvasom “Online vásárlói motivációk és attitűdök – KPMG kutatás alapján”

Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Posted on Falusi ÁkosKategória Üzleti tervTags , , , , , , Leave a comment on Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Olvasási idő: 3 perc

Munkánk során számtalan érdekes vállalkozással, termékkel és a mögöttük álló emberekkel ismerkedünk meg. Azáltal, hogy kívülről látjuk ezeket a cégeket, a köztük lévő hasonlóságok és különbségek is szembetűnőbbek. Sok helyes válasz létezik a kérdésre, mitől lesz egy vállalkozás sikeres – már mi is írtunk több tényezőről. Most azokat a legalapvetőbbeket vesszük számba, amelyek egy e-ker cég indításakor a legfontosabbak.

Tovább olvasom “Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben”

Black Friday vagy nem Black Friday? – Ez itt a kérdés!
Posted on Falusi ÁkosKategória e-kereskedelemTags , , , Leave a comment on Black Friday vagy nem Black Friday? – Ez itt a kérdés!
Olvasási idő: 6 perc

Eltelt már néhány hét az idei Black Friday óta, azonban ez a cikk nem kifejezetten az idei eseményről szól, hanem általánosságban erről a napról, kicsit a fejlődéséről és különösen azon aspektusairól, amelyekkel nem feltétlenül tudunk azonosulni.

Tovább olvasom “Black Friday vagy nem Black Friday? – Ez itt a kérdés!”

Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?
Posted on Falusi ÁkosKategória stratégiaTags , , , , , , , , , , Leave a comment on Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?
Olvasási idő: 4 perc

Több, főleg digitalizációhoz kapcsolódó trendnek köszönhetően az elmúlt évek során nagyot változott a világ és vele együtt a vállalatok működése, azok sikerességének kulcsa is. Ássuk bele magunkat abba, hogy mitől lesz sikeres és piacvezető egy vállalat.

Tovább olvasom “Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?”

“A növekedés bonyolultságot szül, és a bonyolultság a növekedés csendes gyilkosa.”
Posted on Falusi ÁkosKategória cégvezetésLeave a comment on “A növekedés bonyolultságot szül, és a bonyolultság a növekedés csendes gyilkosa.”
Olvasási idő: 5 perc

Avagy “Growth creates complexity, and complexity is the silent killer of growth”. Ezt hívhatjuk növekedési paradoxonnak is.

Tovább olvasom ““A növekedés bonyolultságot szül, és a bonyolultság a növekedés csendes gyilkosa.””

Belső összhang – avagy hiába a USP és a fókusz, ha nincs meg a sikereket “elbíró” stabil váz
Posted on Falusi ÁkosKategória fenntarthatóságTags , , , Leave a comment on Belső összhang – avagy hiába a USP és a fókusz, ha nincs meg a sikereket “elbíró” stabil váz
Olvasási idő: 4 perc

A siker több feltételét vizsgáltuk már, azonban arról még nem esett szó, hogy a belső összhang hogyan teremhető meg és tartható fenn. Ezért ebben a cikkben ennek előállításához és megtartásához szükséges tényezőket vesszük sorra.

Tovább olvasom “Belső összhang – avagy hiába a USP és a fókusz, ha nincs meg a sikereket “elbíró” stabil váz”