A digitalizáció jelentős változást hoz a céges stratégiák kialakításában és végrehajtásában. A McKinsey friss kutatása négy fő pontot emel ki, amit a legsikeresebb cégek alkalmaznak digitális működési modelljükben.

A digitalizáció jelentős változást hoz a céges stratégiák kialakításában és végrehajtásában. A McKinsey friss kutatása négy fő pontot emel ki, amit a legsikeresebb cégek alkalmaznak digitális működési modelljükben.
Tovább olvasom “Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül”
Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz?
Egyik lehetőség az innováció, amivel akár felboríthatod a kialakult status quo-t, de akár teljesen új piacot is létre tudsz hozni. Lássuk, miképp tudod ezt előkészíteni!
Tovább olvasom “Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!”
“Vajon mi alapján döntik el a vevők, hogy vásároljanak-e az oldaladon?”
Az alcím egy idei cikk címe és témája (eredeti cikk), mely azt járja körül egy kutatás segítségével, hogy a jelentős különbség az online és offline konverzió között a szükséges bizalom hiányában rejlik. Ami egy kockázatosabb döntési helyzetben, vagy kevesebb rendelkezésre álló információ mellett akár vásárláshoz vezetne, az a bizalom hiányában meghiúsul.
De ne szaladjunk ennyire előre! Az alapvető probléma (amiért a kutatás is készült), hogy ugyanazon termék online és offline konverziója eltér az offline javára. Sőt, az online konverzió esetén további jelentős különbségeket figyeltek meg a használt készülék típusa szerint.
Ha valaki azt hiszi, hogy ehhez júniusban még túl korán van, az téved. Illetve mondjuk úgy, nem biztos, hogy csak a tipikus, heveny energiaital fogyasztásos, raktárban reggelig pakolós-címkézős, munkaerő közvetítőkkel kínos veszekedéses, majd a stressztől hibás teljesítéses verzió létezik.
Tovább olvasom “Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!”
Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren innen, a kurta farkú malac túrásától jóval visszább, volt egyszer egy királyság. Ez a királyság oly hatalmas volt, hogy egyazon pillanatban lehetett egyik végén a napnyugtát, másikon a napkeltét csodálni. Bőség és jólét jellemezte a birodalmat hosszú-hosszú évtizedek óta…
Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához mérten határozza meg az előző időszakra vonatkozó eredményt.
Tovább olvasom “Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain”
Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték – a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik néhány fontos dolog, amely alapvetően befolyásolja egy vállalkozás sikerességét.
Tovább olvasom “Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás”
A vállalkozások erőforrás-tervezésénél gyakori dilemma, hogy egyes funkciókat, feladatokat házon belül vagy külső szolgáltatóval valósítsanak-e meg. Ezt a kérdést több szempontból is javasolt körbejárni, hiszen optimális megoldás esetén jelentős költséget takaríthatunk meg, viszont egy gyenge kivitelezéssel akár visszájára is elsülhet a dolog.
A kiszervezés vagy outsourcing igénye legtöbbször akkor merül fel, ha költséget szeretnénk megtakarítani, munkaerőhiányt pótolni vagy, ha speciális szaktudást igénylő feladat előtt állunk. Racionális elképzelés, hogy a kiszervezéssel nyert időt más, az eredmény szempontjából fontosabb feladatokra fordítjuk. Kézenfekvő megoldás, hogy olyan szolgáltatót keresünk, aki nálunk gazdaságosabban oldja meg a feladatot vagy ért ahhoz, amihez mi kevésbé. Azt hihetjük, hogy egy gyors megállapodás után a siker szinte garantált. A dolog a való életben ennél azonban jóval összetettebb.
Tovább olvasom “Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?”
Munkánk során számtalan érdekes vállalkozással, termékkel és a mögöttük álló emberekkel ismerkedünk meg. Azáltal, hogy kívülről látjuk ezeket a cégeket, a köztük lévő hasonlóságok és különbségek is szembetűnőbbek. Sok helyes válasz létezik a kérdésre, mitől lesz egy vállalkozás sikeres – már mi is írtunk több tényezőről. Most azokat a legalapvetőbbeket vesszük számba, amelyek egy e-ker cég indításakor a legfontosabbak.
Tovább olvasom “Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben”