A digitális reneszánsz négy sikertényezője
Posted on Donáth FruzsinaKategória stratégia, versenyTags , , , , Leave a comment on A digitális reneszánsz négy sikertényezője
Olvasási idő: 4 perc

A digitalizáció jelentős változást hoz a céges stratégiák kialakításában és végrehajtásában. A McKinsey friss kutatása négy fő pontot emel ki, amit a legsikeresebb cégek alkalmaznak digitális működési modelljükben.

Tovább olvasom “A digitális reneszánsz négy sikertényezője”

Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Posted on Falusi ÁkosKategória ÁrbevételTags , , , , Leave a comment on Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Olvasási idő: 3 perc

Egészen nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy kevés olyan profitorientált vállalkozó lehet, aki ne szeretné a vállalkozása árbevételét növelni. Olyanok sokan vannak, akiknek nem ez az elsődleges üzleti céljuk (hanem helyette az eredmény javítása, pl. EBITDA-növelés). Azonban még számukra is egy az üzleti célok közül. Ha valakikre, az e-kereskedelem szereplőire különösen igaz ez, hiszen a legtöbb iparágban a stagnáló árbevétel rendszerint jelentős piacvesztést jelent (sok iparágon belül az e-ker rész évek óta kitartó dinamikus növekedése következtében).

Tovább olvasom “Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül”

Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Posted on Petrezselyem PéterKategória innovációTags , , , , Leave a comment on Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Olvasási idő: 4 perc

Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz?

Egyik lehetőség az innováció, amivel akár felboríthatod a kialakult status quo-t, de akár teljesen új piacot is létre tudsz hozni. Lássuk, miképp tudod ezt előkészíteni!

Tovább olvasom “Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!”

A bizalom konverziója
Posted on Falusi ÁkosKategória célcsoportTags , , , , , , , Leave a comment on A bizalom konverziója
Olvasási idő: 4 perc

“Vajon mi alapján döntik el a vevők, hogy vásároljanak-e az oldaladon?”

Az alcím egy idei cikk címe és témája (eredeti cikk), mely azt járja körül egy kutatás segítségével, hogy a jelentős különbség az online és offline konverzió között a szükséges bizalom hiányában rejlik. Ami egy kockázatosabb döntési helyzetben, vagy kevesebb rendelkezésre álló információ mellett akár vásárláshoz vezetne, az a bizalom hiányában meghiúsul.

De ne szaladjunk ennyire előre! Az alapvető probléma (amiért a kutatás is készült), hogy ugyanazon termék online és offline konverziója eltér az offline javára. Sőt, az online konverzió esetén további jelentős különbségeket figyeltek meg a használt készülék típusa szerint.

Tovább olvasom “A bizalom konverziója”

Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Posted on Donáth FruzsinaKategória logisztikaTags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Olvasási idő: 5 perc

Ha valaki azt hiszi, hogy ehhez júniusban még túl korán van, az téved. Illetve mondjuk úgy, nem biztos, hogy csak a tipikus, heveny energiaital fogyasztásos, raktárban reggelig pakolós-címkézős, munkaerő közvetítőkkel kínos veszekedéses, majd a stressztől hibás teljesítéses verzió létezik.

Tovább olvasom “Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!”

Mese az üzleti stratégiáról
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , Leave a comment on Mese az üzleti stratégiáról
Olvasási idő: 6 perc

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren innen, a kurta farkú malac túrásától jóval visszább, volt egyszer egy királyság. Ez a királyság oly hatalmas volt, hogy egyazon pillanatban lehetett egyik végén a napnyugtát, másikon a napkeltét csodálni. Bőség és jólét jellemezte a birodalmat hosszú-hosszú évtizedek óta…

Tovább olvasom “Mese az üzleti stratégiáról”

Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Posted on Petrezselyem PéterKategória piacTags , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször  saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához mérten határozza meg az előző időszakra vonatkozó eredményt.

Tovább olvasom “Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain”

Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Posted on Kis Ervin EgonKategória célkitűzésTags , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Olvasási idő: 3 perc

Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték – a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik néhány fontos dolog, amely alapvetően befolyásolja egy vállalkozás sikerességét.

Tovább olvasom “Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás”

Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?
Posted on Donáth FruzsinaKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk? bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

A vállalkozások erőforrás-tervezésénél gyakori dilemma, hogy egyes funkciókat, feladatokat házon belül vagy külső szolgáltatóval valósítsanak-e meg.  Ezt a kérdést több szempontból is javasolt körbejárni, hiszen optimális megoldás esetén jelentős költséget takaríthatunk meg, viszont egy gyenge kivitelezéssel akár visszájára is elsülhet a dolog.

A kiszervezés vagy outsourcing igénye legtöbbször akkor merül fel, ha költséget szeretnénk megtakarítani, munkaerőhiányt pótolni vagy, ha speciális szaktudást igénylő feladat előtt állunk. Racionális elképzelés, hogy a kiszervezéssel nyert időt más, az eredmény szempontjából fontosabb feladatokra fordítjuk. Kézenfekvő megoldás, hogy olyan szolgáltatót keresünk, aki nálunk gazdaságosabban oldja meg a feladatot vagy ért ahhoz, amihez mi kevésbé. Azt hihetjük, hogy egy gyors megállapodás után a siker szinte garantált.  A dolog a való életben ennél azonban jóval összetettebb.

Tovább olvasom “Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?”

Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Posted on Falusi ÁkosKategória Üzleti tervTags , , , , , , Leave a comment on Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Olvasási idő: 3 perc

Munkánk során számtalan érdekes vállalkozással, termékkel és a mögöttük álló emberekkel ismerkedünk meg. Azáltal, hogy kívülről látjuk ezeket a cégeket, a köztük lévő hasonlóságok és különbségek is szembetűnőbbek. Sok helyes válasz létezik a kérdésre, mitől lesz egy vállalkozás sikeres – már mi is írtunk több tényezőről. Most azokat a legalapvetőbbeket vesszük számba, amelyek egy e-ker cég indításakor a legfontosabbak.

Tovább olvasom “Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben”