A digitális szakma legnagyobb konferenciája, az idén 18 éves Internet Hungary, szeptember 26-27-én lesz a siófoki Hotel Azúrban. Két napon át, öt teremben több száz külföldi és hazai előadó tart 10-25 perces előadásokat. Akinek nincs ideje végigolvasni a teljes programot és a hozzá tartozó rengeteg oldalnyi ismertetőt, annak most röviden összefoglaljuk a lényeget.
Az írás elsősorban digitális vállalkozóknak, startuppereknek, e-kereskedőknek, fintech-fanoknak szól, és persze mindenkinek, aki nyitottan gondolkodik, érdeklik a digitális szakma újdonságai és valamit akar kezdeni az életével, mielőtt a robotok mindent elfoglalnak.
Elsőbálozóknak
Aki még nem volt, annak az a fő kérdés: érdemes-e mennem?
A döntéshez fontos segítség lehet, ha címszavakban leírom, nagyjából milyen is ez a konferencia:
- két nap, rengeteg ember, óriási nyüzsgés (kétezernél több résztvevő!)
- mindenki ott van, aki számít és akivel érdemes találkozni ebben a szakmában
- folyamatos mozgás van, a közönség egyik teremből ki, másik terembe be áramlik, attól függően, hogy ki éppen melyik előadásra kíváncsi (a termek egymás mellett vagy közel egymáshoz vannak)
- az eligazodásban nagy segítség a konferencia appja, amiben be lehet jelölni a megnézendő előadásokat és időben figyelmeztet, hogy odaérjünk (Android, iOS)
- a szálloda halljában rengeteg kiállítói stand is található, ahol az információs anyagok mellett a kiállítók enni- és innivalóval is ellátják a közönséget
- a program szünet nélkül tart, az étkezések idejét mindenki maga választja meg (a főétkezéseket a jegyár tartalmazza)
- néhányan csak az első napra mennek, pedig a legjobb két napra maradni, nem csak az előadások, hanem az esti buli miatt is, ami a networking legjobb terepe
- szállás az Azúron kívül több más szállodában is foglalható, a helyszínek között folyamatosan kisbuszok szállítják a vendégeket (természetesen díjmentesen), ezekre sosem kell pár percnél többet várni
- végül, de nem utolsósorban fontos tudnivaló, hogy a konferencia kitalálója és szervezője Csermely Ákos, aki mindenhol ott van, mindent lát és hall – az elsőbálozókra pedig különösen kíváncsi (friss szem, új látásmód, hasznos észrevételek)
Összességében ez egy nagyon jó konferencia, sokan vannak, akik 18 éve járnak rendszeresen. Persze mindenkinek a saját ügyességén, ambiciózusságán és ráfordított energiáján múlik, hogy mindebből mit visz haza. A lehetőség adott, csak el kell menni érte Siófokra!
A programról
A konferencia mottója idén: Késésben vagy? – ami arra próbál célozni, hogy a diszruptív technológiák korában tulajdonképpen mindenki késésben van, aki valamiben nem tör előre. A programban felforgatók-nak fordított (az én fordításomban kerítésszaggató) diszruptív innovátorok a média, a marketing vagy a kereskedelem területén már régebb óta jelen vannak, és a legújabb terület a pénzügyek és bankok világa, ahol a PSD2-nek köszönhetően a fintech vállalkozások robbanása – és esetleg a bankok hanyatlása? – várható.
Egy gyors áttekintés a slágertémákról (a megfelelő programpontra mutató linkkel):
- kereskedelem, e-kereskedelem, okos kereskedelem
- fintech
- PSD2 – a banki szolgáltatások liberalizációja
- GDPR – az új EU-szintű adatvédelmi szabályozás
- új marketingtrendek és eszközök: érzelemmarketing
- új marketingtrendek és eszközök: adatvezérelt marketing
- online videó, videó-marketing, VoD
A teljes program többféle módon is böngészhető:
- webes program: első nap | második nap (az összes terem külön „füleken”)
- a teljes program mobilweben
- mobilapplikáció személyre szabható programmal (Android, iOS)
- mindkét nap, összes terem egyetlen PDF-fájlban (nyomtatható)
- angol nyelvű program egyetlen PDF-fájlban (nyomtatható)
Újdonság: workshopok
Jó dolog előadásokat hallgatni, ha az ember jegyzetel, sokat tanulhat, új irányokra hívhatják fel a figyelmét, és bőven lesz minek utánanézni a konferenciát követő hetekben. A dolgok mélyebb megértésére, sőt megélésére a workshop alkalmas, amiben nem csak hallgatók, hanem résztvevők is vagyunk. A konferencia második napján most két ilyen is lesz:
- 5 egyszerű lépés – az értékesítés hatékonyságának növelése az értékesítés és a marketing összekapcsolásával. Pam Didner workshopja (angol nyelven) – 27-e szerda 10:00
- Van egy ötleted? Szeretnéd látni, mekkora benne az üzleti potenciál? – ezt pedig Kis Ervin Egon (azaz jómagam) vezeti a SmartCommerce Consulting csapatával – 27-e szerda 11:30
Fontos tudnivalók a workshopokhoz:
- zártkörűek
- korlátozott számú résztvevővel
- egy különteremben (Üvegterem) zajlanak, a konferenciaprogrammal párhuzamosan
- a részvételhez a konferencia-regisztráción belül külön kell regisztrálni!
- a részvételi díjjal mindkét workshop látogatható
További hasznos…
Minden információ megtalálható a konferencia weboldalán. Néhány fontos gyorslink:
Közösségi média:
A SmartCommerce Consulting az Internet Hungary-n
A lángossütőtől a memphisi gyöngyig – Avagy mit ér a konfliskocsi egy autósztrádán?
Kis Ervin Egon előadása – szeptember 26. kedd 10:30–10:45
Kereskedelem terem
Hol van már az okos hűtő?!
Donáth Fruzsina előadása – szeptember 26. kedd 19:20–19:35
Kereskedelem terem
Van egy ötleted? Szeretnéd látni, mekkora benne az üzleti potenciál?
Workshop – szeptember 27. szerda 11:30–13:00
Üvegterem
0 hozzászólás