B2C vagy B2B? Esetleg mindkettő?
Posted on Falusi ÁkosKategória üzleti modellTags , , , , , , Leave a comment on B2C vagy B2B? Esetleg mindkettő?
Olvasási idő: 4 perc

A “B2C vagy B2B?” kérdés nem csak vállalkozások alapítása előtt szokott felmerülni. A legtöbb vállalkozó – függetlenül attól, hogy a vállalkozása melyik üzleti modell alapján működik – előbb vagy utóbb felteszi magának a kérdést: mi lenne, ha belekóstolnék egy kicsit a másikba is? Ebben a cikkben ezt a kérdést vizsgáljuk meg több oldalról.

Tovább olvasom “B2C vagy B2B? Esetleg mindkettő?”

Fókuszban a fókusz
Posted on Falusi ÁkosKategória stratégiaLeave a comment on Fókuszban a fókusz
Olvasási idő: 4 perc

A vállallatok jelentős része küzd a fókuszáltság hiányára visszavezethető problémákkal. Túl sok mindennel akarnak egyszerre foglalkozni. Sokan nehezen és/vagy rosszul priorizálják a felmerülő ötleteket/fejlesztési igényeket. Esetleg olyan ötleteket valósítanak meg, amelyeket nem is kellene, mert nem támogatják a vállalkozást céljai elérésében.

Tovább olvasom “Fókuszban a fókusz”

Miért nem versenyképesek a magyar vállalatok?
Posted on Falusi ÁkosKategória versenyTags , , , , Leave a comment on Miért nem versenyképesek a magyar vállalatok?
Olvasási idő: 4 perc

Néhány napja jelent meg egy cikk a Portfolio.hu-n a Harvard Business Review által 2015 óta évente publikált Digital Evolution Index-ről, és az ebben a rangsorban 2015-ben elfoglalt helyünkről. Nem túl kecsegtető helyen állunk ezen a területen (sem), de ebben semmi meglepő nincs.

Tovább olvasom “Miért nem versenyképesek a magyar vállalatok?”

A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre
Posted on Falusi ÁkosKategória e-kereskedelemTags , , , , Leave a comment on A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre
Olvasási idő: 3 perc

Néhány hónapja a csapból is a Brexit folyt, de mára a történelmi népszavazásra irányuló figyelem valamelyest alábbhagyott. Azonban továbbra is rendszeresen jelennek meg írások a már ismert (például, hogy a nagybankok már elkezdték áthelyezni székhelyüket más európai nagyvárosokba), valamint a vélelmezett jövőbeni hatásairól.

Ugyanakkor idáig nemigen esett szó arról, hogy mit jelenthet a Brexit az EU e-kiskereskedelme számára. A hiánypótló cikk a Business Insider-en jelent meg.

Tovább olvasom “A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre”

Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…
Posted on Falusi ÁkosKategória innovációTags , , , , , Leave a comment on Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…
Olvasási idő: 3 perc

Joggal tartják sokan az Amazon-t a 21. század egyik leginnovatívabb óriáscégének. Nincs olyan év, amikor ne rukkolna elő valami “e-kereskedelmet rengető” újdonsággal. A Mashable egy cikkében vásárlói applikációjuk legérdekesebb és leginnovatívabb funkcióit szedte össze, mely fejlesztések egyik nem titkolt célja a vásárlói tömegek mobil felé terelése.

Tovább olvasom “Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…”

A vásárláshoz vezető út – KPMG kutatásra alapozva
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokLeave a comment on A vásárláshoz vezető út – KPMG kutatásra alapozva
Olvasási idő: 5 perc

Tudtad, hogy az online vásárlói értékelések 92%-a pozitív hangvételű? És azt, hogy a vásárlók 1/3-a egy napon belül eljut az igény felmerülésétől a vásárlásig? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy jobban megismerd azt a folyamatot, amin a vásárlóid keresztül mennek minden egyes tranzakciókor. Ennek a folyamatnak a bemutatásához a KPMG témában végzett kutatását vettük segítségül.

Tovább olvasom “A vásárláshoz vezető út – KPMG kutatásra alapozva”

Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája
Posted on Falusi ÁkosKategória logisztikaTags , , , , Leave a comment on Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája
Olvasási idő: 2 perc

Az e-kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztói kutatások egyöntetűen rámutatnak: a vevők számára fontos döntési szempont, hogy egy webshopban mekkora szállítási díjat kell fizetni. De vajon melyik árazási módszer támogatja legjobban az e-kereskedőt üzleti céljai elérésében? Az alábbi posztban két, a B2C webshopokban leggyakrabban alkalmazott árazási stratégia előnyeit és hátrányait mutatjuk be röviden.

Tovább olvasom “Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája”

Online előfizetési modell = Egyszerűség
Posted on Falusi ÁkosKategória előfizetésTags , , , , , , Leave a comment on Online előfizetési modell = Egyszerűség
Olvasási idő: 2 perc

A Bic európai nagyvállalat Franciaországban elindította online termék-előfizetési szolgáltatását (subscription service).

Ez a fajta üzleti modell az USA-ban már nagy népszerűségnek örvend, elég csak az időközben az Unilever által felvásároltDollar Shave Club“-ra gondolni. Európában, sőt Magyarországon is vannak már kisebb-nagyobb képviselői – egyesek “babacsomagot”, mások állateledelt szállítanak havi vagy negyedéves rendszerességgel. Azonban olyan nagy név, mint a Bic, ezidáig nem alkalmazta ezt a modellt az öreg kontinensen.

Tovább olvasom “Online előfizetési modell = Egyszerűség”

Vásárlás ma – élmény vagy egyszerűség
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokTags , , , , , Leave a comment on Vásárlás ma – élmény vagy egyszerűség
Olvasási idő: 2 perc

A kereskedelem napjainkban folyamatosan kettéválik, de nem hagyományos és e-kereskedelemre, hanem céltudatos és élményvásárlásra – állapítja meg nemrégiben megjelent posztjában Tom Goodwin marketingguru.

Tovább olvasom “Vásárlás ma – élmény vagy egyszerűség”

Mire használja a magyar felnőtt az okostelefonját?
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokTags , , , , Leave a comment on Mire használja a magyar felnőtt az okostelefonját?
Olvasási idő: 2 perc

A felnőtt magyar internetezők közel 90%-a okostelefon-használó is egyben – derül ki az eNET tavaly őszi felméréséből. Jelentős részük valamilyen tartalmat is fogyaszt az okoseszközén.

Tovább olvasom “Mire használja a magyar felnőtt az okostelefonját?”