Olvasási idő: 2 perc

A Bic európai nagyvállalat Franciaországban elindította online termék-előfizetési szolgáltatását (subscription service).

Ez a fajta üzleti modell az USA-ban már nagy népszerűségnek örvend, elég csak az időközben az Unilever által felvásároltDollar Shave Club“-ra gondolni. Európában, sőt Magyarországon is vannak már kisebb-nagyobb képviselői – egyesek “babacsomagot”, mások állateledelt szállítanak havi vagy negyedéves rendszerességgel. Azonban olyan nagy név, mint a Bic, ezidáig nem alkalmazta ezt a modellt az öreg kontinensen.

Úgy tűnik tehát, hogy európai multicégek is kezdik meglátni az üzleti modellben rejlő lehetőségeket.

Miért van létjogosultsága az egyébként szolgáltatásokra és szoftverekre jellemző előfizetési modellnek termékek esetében is?

  • A termékértékesítő vállalatok szempontjából pl. azért mert
    • megújuló bevételhez juthatnak. Ezzel csökkentve bizonyos proporcionális költségeket (pl. marketing) – ami által akár a hagyományos üzleti modelleknél alkalmazott értékesítési árak alá is tudnak menni, így versenyelőnyhöz jutva;
    • felépíthetnek egy lojális vásárlói bázist, amelynek tagjai, ha kiváló szolgáltatást kapnak, a cég evangelistáivá is válhatnak – így további vásárlókat szerezve, s terjesztve a vállalat és a modell jó hírnevét, anélkül, hogy ennek külön marketingköltsége lenne.
  • A fogyasztók szempontjából pedig azért, mert teljes mértékben automatizálhatják azon termékek beszerzését, melyekre rendszeresen szükségük van.

Korábbi posztunkban írtunk arról, hogy napjainkban a vásárlás kettéválik élményvásárlás-ra (shopping) és célorientált vásárlás-ra (buying). Utóbbi jellemzően a rendszeresen fogyasztott árucikkekre jellemző, amik megvásárlásakor semmilyen élményt nem keresünk – így minél egyszerűbb, annál jobb. S mi is lehetne annál egyszerűbb, mint egyszer beállítani, hogy milyen rendszerességgel akarjuk megkapni az adott terméket és ezt követően minden automatikusan történik, ameddig csak akarjuk.

A feliratkozós modell szoftverek, szolgáltatások esetében már bizonyította életképességét. Érdekes lesz látni, hogy mire képes a termékek piacán. A piaci potenciál megvan, a technológiai lehetőségek adottak – a modell sikeressége már csak azon múlik, hogy a vállalkozások mennyire éreznek rá a fogyasztói igényekre, illetve mennyire csinálják jól a szolgáltatást.

Forrás: Ecommerce News – https://ecommercenews.eu/bic-launches-online-razor-subscription-service-france/

Megosztom: