Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Olvasási idő: 3 perc

545 milliárd forint volt 2017-ben a hazai webshopok forgalma az eNET szokásos éves jelentése szerint. Ezzel az általunk készített előrejelzések közül az optimista forgatókönyv jött be, így 2020-ra elérhetjük az ezermilliárdos forgalmat. Illetve bizonyos szempontból már el is értük. Lássuk a részleteket!

Tovább olvasom “Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről”

Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Posted on Donáth FruzsinaKategória logisztikaTags , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!
Olvasási idő: 5 perc

Ha valaki azt hiszi, hogy ehhez júniusban még túl korán van, az téved. Illetve mondjuk úgy, nem biztos, hogy csak a tipikus, heveny energiaital fogyasztásos, raktárban reggelig pakolós-címkézős, munkaerő közvetítőkkel kínos veszekedéses, majd a stressztől hibás teljesítéses verzió létezik.

Tovább olvasom “Tegye fel a kezét, aki már szervezi a karácsonyi kiszállítást!”

Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Posted on Petrezselyem PéterKategória piacTags , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször  saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához mérten határozza meg az előző időszakra vonatkozó eredményt.

Tovább olvasom “Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain”

A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , Leave a comment on A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Olvasási idő: 6 perc

Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal.

Tovább olvasom “A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia”

Ne tervezgess, vágj bele!
Posted on Kis Ervin EgonKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Ne tervezgess, vágj bele!
Olvasási idő: 3 perc

Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos ez?

Tovább olvasom “Ne tervezgess, vágj bele!”

Reaktív és proaktív vezetés
Posted on Kis Ervin EgonKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , Leave a comment on Reaktív és proaktív vezetés
Olvasási idő: 4 perc

Minden autó műszerfalán van egy műszer, amely az üzemanyag mennyiségét mutatja. Ennek segítségével tudjuk eldönteni, mikor kell tankolnunk. A döntéshez több információt is figyelembe veszünk: a hátralévő út hosszát, a benzinkutak elhelyezkedését, az autó várható fogyasztását és a rendelkezésünkre álló időt. Arra törekszünk, hogy még azelőtt tankoljunk, hogy kifogyna a benzin. Azaz proaktívan vezetünk.

Tovább olvasom “Reaktív és proaktív vezetés”

A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés
Olvasási idő: 5 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk ötödik, és egyben utolsó része az együttműködési fázist, valamint az ezt elérő vállalkozások általános jellemzőit mutatja be.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés”

Tervezhető-e az árbevétel?
Posted on Kis Ervin EgonKategória Árbevétel, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tervezhető-e az árbevétel?
Olvasási idő: 4 perc

A válasz egyértelmű és határozott IGEN! Az árbevételt – különösen a digitális gazdaságban – meglehetősen pontosan meg lehet tervezni. A bevételi terv pedig igen fontos része az üzleti tervnek, hiszen az árbevétel növelésének leghatékonyabb, legjobban működő eszköze az, ha megtervezzük. Persze nem mindegy, hogyan.

A sikeres bevételi tervezés kulcsa az, hogy nem magát a bevételt kell megterveznünk, hanem azoknak a mutatóknak az értékét, amik a bevételt meghatározzák. Azaz nem közvetlenül a bevételt, hanem a KPI-ket (Key Performance Indicators) tervezzük, a bevétel pedig a KPI-k szorzata.

Tovább olvasom “Tervezhető-e az árbevétel?”

A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis
Olvasási idő: 4 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk negyedik része a koordináció fázisáig eljutó cégek alapvető jellemzőit, valamint a szinte elkerülhetetlen bürokrácia krízist mutatja be.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis”

Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája
Posted on Falusi ÁkosKategória logisztikaTags , , , , Leave a comment on Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája
Olvasási idő: 2 perc

Az e-kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztói kutatások egyöntetűen rámutatnak: a vevők számára fontos döntési szempont, hogy egy webshopban mekkora szállítási díjat kell fizetni. De vajon melyik árazási módszer támogatja legjobban az e-kereskedőt üzleti céljai elérésében? Az alábbi posztban két, a B2C webshopokban leggyakrabban alkalmazott árazási stratégia előnyeit és hátrányait mutatjuk be röviden.

Tovább olvasom “Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája”