Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Posted on Petrezselyem PéterKategória innovációTags , , , , Leave a comment on Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!
Olvasási idő: 4 perc

Miképp lehet elérni, hogy a már kialakult és a szabályai alapján megszilárdult piacon képes legyél Te és vállalkozásod olyat alkotni, amivel nem csak magadnak, de potenciális vevőidnek is értéket teremthetsz?

Egyik lehetőség az innováció, amivel akár felboríthatod a kialakult status quo-t, de akár teljesen új piacot is létre tudsz hozni. Lássuk, miképp tudod ezt előkészíteni!

Tovább olvasom “Értékalapú innováció – Bárki képes megújítani a piacot!”

Mese az üzleti stratégiáról
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , Leave a comment on Mese az üzleti stratégiáról
Olvasási idő: 6 perc

Egyszer volt, hol nem volt, az Óperenciás tengeren innen, a kurta farkú malac túrásától jóval visszább, volt egyszer egy királyság. Ez a királyság oly hatalmas volt, hogy egyazon pillanatban lehetett egyik végén a napnyugtát, másikon a napkeltét csodálni. Bőség és jólét jellemezte a birodalmat hosszú-hosszú évtizedek óta…

Tovább olvasom “Mese az üzleti stratégiáról”

Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Posted on Petrezselyem PéterKategória piacTags , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször  saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához mérten határozza meg az előző időszakra vonatkozó eredményt.

Tovább olvasom “Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain”

Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Posted on Kis Ervin EgonKategória célkitűzésTags , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás
Olvasási idő: 3 perc

Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték – a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik néhány fontos dolog, amely alapvetően befolyásolja egy vállalkozás sikerességét.

Tovább olvasom “Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás”

Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?
Posted on Donáth FruzsinaKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk? bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

A vállalkozások erőforrás-tervezésénél gyakori dilemma, hogy egyes funkciókat, feladatokat házon belül vagy külső szolgáltatóval valósítsanak-e meg.  Ezt a kérdést több szempontból is javasolt körbejárni, hiszen optimális megoldás esetén jelentős költséget takaríthatunk meg, viszont egy gyenge kivitelezéssel akár visszájára is elsülhet a dolog.

A kiszervezés vagy outsourcing igénye legtöbbször akkor merül fel, ha költséget szeretnénk megtakarítani, munkaerőhiányt pótolni vagy, ha speciális szaktudást igénylő feladat előtt állunk. Racionális elképzelés, hogy a kiszervezéssel nyert időt más, az eredmény szempontjából fontosabb feladatokra fordítjuk. Kézenfekvő megoldás, hogy olyan szolgáltatót keresünk, aki nálunk gazdaságosabban oldja meg a feladatot vagy ért ahhoz, amihez mi kevésbé. Azt hihetjük, hogy egy gyors megállapodás után a siker szinte garantált.  A dolog a való életben ennél azonban jóval összetettebb.

Tovább olvasom “Csináld magad vagy vedd meg! – Mikor, miért és hogyan döntsünk?”

A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , Leave a comment on A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Olvasási idő: 6 perc

Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal.

Tovább olvasom “A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia”

Az első lépés a siker irányába – Vízió
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégiaTags , , , , , , , Leave a comment on Az első lépés a siker irányába – Vízió
Olvasási idő: 4 perc

Van egy jó ötleted, de nem tudod miként lehetne abból sikert kovácsolni? A vízióalkotás egy olyan tevékenység, amely nagyon sokat tud ebben segíteni!

Tovább olvasom “Az első lépés a siker irányába – Vízió”

Köszönöm, így már jobban elvagyok! – avagy a tanácsadás esszenciája 2. rész
Posted on Donáth FruzsinaKategória tanácsadásTags , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Köszönöm, így már jobban elvagyok! – avagy a tanácsadás esszenciája 2. rész
Olvasási idő: 5 perc

Ha valakinek megfájdul a feje, és egy óra múlva sem múlik el, megteheti, hogy bekap egy pirulát. Ha ezt alkalomszerűen teszi, nincs vele gond. Ha viszont valaki már hónapokig küzd ezzel, érdemes a fejfájás valódi okát megkeresni, mert a tüneti kezelés csak átmeneti javulást hoz. Az orvos segíthet, hogy az illető a valódi ok megtalálásával elinduljon a végleges gyógyulás felé, a tanácsadó hasonlóképp a lényeget világítja meg és holisztikus megoldást ad.

Tovább olvasom “Köszönöm, így már jobban elvagyok! – avagy a tanácsadás esszenciája 2. rész”

Ne tervezgess, vágj bele!
Posted on Kis Ervin EgonKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Ne tervezgess, vágj bele!
Olvasási idő: 3 perc

Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos ez?

Tovább olvasom “Ne tervezgess, vágj bele!”

Reaktív és proaktív vezetés
Posted on Kis Ervin EgonKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , Leave a comment on Reaktív és proaktív vezetés
Olvasási idő: 4 perc

Minden autó műszerfalán van egy műszer, amely az üzemanyag mennyiségét mutatja. Ennek segítségével tudjuk eldönteni, mikor kell tankolnunk. A döntéshez több információt is figyelembe veszünk: a hátralévő út hosszát, a benzinkutak elhelyezkedését, az autó várható fogyasztását és a rendelkezésünkre álló időt. Arra törekszünk, hogy még azelőtt tankoljunk, hogy kifogyna a benzin. Azaz proaktívan vezetünk.

Tovább olvasom “Reaktív és proaktív vezetés”