Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Posted on Falusi ÁkosKategória ÁrbevételTags , , , , Leave a comment on Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül
Olvasási idő: 3 perc

Egészen nagy magabiztossággal kijelenthető, hogy kevés olyan profitorientált vállalkozó lehet, aki ne szeretné a vállalkozása árbevételét növelni. Olyanok sokan vannak, akiknek nem ez az elsődleges üzleti céljuk (hanem helyette az eredmény javítása, pl. EBITDA-növelés). Azonban még számukra is egy az üzleti célok közül. Ha valakikre, az e-kereskedelem szereplőire különösen igaz ez, hiszen a legtöbb iparágban a stagnáló árbevétel rendszerint jelentős piacvesztést jelent (sok iparágon belül az e-ker rész évek óta kitartó dinamikus növekedése következtében).

Tovább olvasom “Egy lehetséges út az árbevétel-növelésre az eredményesség csökkenése nélkül”

A bizalom konverziója
Posted on Falusi ÁkosKategória célcsoportTags , , , , , , , Leave a comment on A bizalom konverziója
Olvasási idő: 4 perc

“Vajon mi alapján döntik el a vevők, hogy vásároljanak-e az oldaladon?”

Az alcím egy idei cikk címe és témája (eredeti cikk), mely azt járja körül egy kutatás segítségével, hogy a jelentős különbség az online és offline konverzió között a szükséges bizalom hiányában rejlik. Ami egy kockázatosabb döntési helyzetben, vagy kevesebb rendelkezésre álló információ mellett akár vásárláshoz vezetne, az a bizalom hiányában meghiúsul.

De ne szaladjunk ennyire előre! Az alapvető probléma (amiért a kutatás is készült), hogy ugyanazon termék online és offline konverziója eltér az offline javára. Sőt, az online konverzió esetén további jelentős különbségeket figyeltek meg a használt készülék típusa szerint.

Tovább olvasom “A bizalom konverziója”

Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről
Olvasási idő: 3 perc

545 milliárd forint volt 2017-ben a hazai webshopok forgalma az eNET szokásos éves jelentése szerint. Ezzel az általunk készített előrejelzések közül az optimista forgatókönyv jött be, így 2020-ra elérhetjük az ezermilliárdos forgalmat. Illetve bizonyos szempontból már el is értük. Lássuk a részleteket!

Tovább olvasom “Bejött az optimista forgatókönyv – Az e-kereskedelem 2017-es eredményeiről”

Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Posted on Falusi ÁkosKategória Üzleti tervTags , , , , , , Leave a comment on Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben
Olvasási idő: 3 perc

Munkánk során számtalan érdekes vállalkozással, termékkel és a mögöttük álló emberekkel ismerkedünk meg. Azáltal, hogy kívülről látjuk ezeket a cégeket, a köztük lévő hasonlóságok és különbségek is szembetűnőbbek. Sok helyes válasz létezik a kérdésre, mitől lesz egy vállalkozás sikeres – már mi is írtunk több tényezőről. Most azokat a legalapvetőbbeket vesszük számba, amelyek egy e-ker cég indításakor a legfontosabbak.

Tovább olvasom “Pénz-tudás-termék – a siker alapvető tényezői az e-kereskedelemben”

Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép
Olvasási idő: 5 perc

Az e-kereskedelem térhódítása 2017-ben is folytatódott, az egész piac szempontjából ez is egy jó év volt. Mennyire volt jó az egyes kereskedőknek? Mi várható 2018-ban? Az eNET év végi körképe alapján írt összefoglalónkban ezekre a kérdésekre segítünk választ találni.

Az eNET (és jogelőde) 2001 óta kutatja az e-kereskedelmi piacot, az általuk készített jelentések tartalmazzák a leginkább mérvadó hazai adatokat. 2015. óta készítik el az adott év eredményeit összefoglaló infografikájukat, ennek felhasználásával tekintjük át mi is az előző évet.

Tovább olvasom “Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép”

Black Friday vagy nem Black Friday? – Ez itt a kérdés!
Posted on Falusi ÁkosKategória e-kereskedelemTags , , , Leave a comment on Black Friday vagy nem Black Friday? – Ez itt a kérdés!
Olvasási idő: 6 perc

Eltelt már néhány hét az idei Black Friday óta, azonban ez a cikk nem kifejezetten az idei eseményről szól, hanem általánosságban erről a napról, kicsit a fejlődéséről és különösen azon aspektusairól, amelyekkel nem feltétlenül tudunk azonosulni.

Tovább olvasom “Black Friday vagy nem Black Friday? – Ez itt a kérdés!”

Minden, amit érdemes tudni az idei Internet Hungary-ról – Szubjektív gyorstájékoztató időhiányban szenvedőknek
Posted on Kis Ervin EgonKategória konferenciaTags , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Minden, amit érdemes tudni az idei Internet Hungary-ról – Szubjektív gyorstájékoztató időhiányban szenvedőknek
Olvasási idő: 4 perc

A digitális szakma legnagyobb konferenciája, az idén 18 éves Internet Hungary, szeptember 26-27-én lesz a siófoki Hotel Azúrban. Két napon át, öt teremben több száz külföldi és hazai előadó tart 10-25 perces előadásokat. Akinek nincs ideje végigolvasni a teljes programot és a hozzá tartozó rengeteg oldalnyi ismertetőt, annak most röviden összefoglaljuk a lényeget.

Tovább olvasom “Minden, amit érdemes tudni az idei Internet Hungary-ról – Szubjektív gyorstájékoztató időhiányban szenvedőknek”

Tervezhető-e az árbevétel?
Posted on Kis Ervin EgonKategória Árbevétel, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tervezhető-e az árbevétel?
Olvasási idő: 4 perc

A válasz egyértelmű és határozott IGEN! Az árbevételt – különösen a digitális gazdaságban – meglehetősen pontosan meg lehet tervezni. A bevételi terv pedig igen fontos része az üzleti tervnek, hiszen az árbevétel növelésének leghatékonyabb, legjobban működő eszköze az, ha megtervezzük. Persze nem mindegy, hogyan.

A sikeres bevételi tervezés kulcsa az, hogy nem magát a bevételt kell megterveznünk, hanem azoknak a mutatóknak az értékét, amik a bevételt meghatározzák. Azaz nem közvetlenül a bevételt, hanem a KPI-ket (Key Performance Indicators) tervezzük, a bevétel pedig a KPI-k szorzata.

Tovább olvasom “Tervezhető-e az árbevétel?”

A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre
Posted on Falusi ÁkosKategória e-kereskedelemTags , , , , Leave a comment on A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre
Olvasási idő: 3 perc

Néhány hónapja a csapból is a Brexit folyt, de mára a történelmi népszavazásra irányuló figyelem valamelyest alábbhagyott. Azonban továbbra is rendszeresen jelennek meg írások a már ismert (például, hogy a nagybankok már elkezdték áthelyezni székhelyüket más európai nagyvárosokba), valamint a vélelmezett jövőbeni hatásairól.

Ugyanakkor idáig nemigen esett szó arról, hogy mit jelenthet a Brexit az EU e-kiskereskedelme számára. A hiánypótló cikk a Business Insider-en jelent meg.

Tovább olvasom “A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre”

Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…
Posted on Falusi ÁkosKategória innovációTags , , , , , Leave a comment on Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…
Olvasási idő: 3 perc

Joggal tartják sokan az Amazon-t a 21. század egyik leginnovatívabb óriáscégének. Nincs olyan év, amikor ne rukkolna elő valami “e-kereskedelmet rengető” újdonsággal. A Mashable egy cikkében vásárlói applikációjuk legérdekesebb és leginnovatívabb funkcióit szedte össze, mely fejlesztések egyik nem titkolt célja a vásárlói tömegek mobil felé terelése.

Tovább olvasom “Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…”