A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , Leave a comment on A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Olvasási idő: 6 perc

Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal.

Tovább olvasom “A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia”

Az első lépés a siker irányába – Vízió
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégiaTags , , , , , , , Leave a comment on Az első lépés a siker irányába – Vízió
Olvasási idő: 4 perc

Van egy jó ötleted, de nem tudod miként lehetne abból sikert kovácsolni? A vízióalkotás egy olyan tevékenység, amely nagyon sokat tud ebben segíteni!

Tovább olvasom “Az első lépés a siker irányába – Vízió”

Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?
Posted on Falusi ÁkosKategória stratégiaTags , , , , , , , , , , Leave a comment on Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?
Olvasási idő: 4 perc

Több, főleg digitalizációhoz kapcsolódó trendnek köszönhetően az elmúlt évek során nagyot változott a világ és vele együtt a vállalatok működése, azok sikerességének kulcsa is. Ássuk bele magunkat abba, hogy mitől lesz sikeres és piacvezető egy vállalat.

Tovább olvasom “Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?”

Reaktív és proaktív vezetés
Posted on Kis Ervin EgonKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , Leave a comment on Reaktív és proaktív vezetés
Olvasási idő: 4 perc

Minden autó műszerfalán van egy műszer, amely az üzemanyag mennyiségét mutatja. Ennek segítségével tudjuk eldönteni, mikor kell tankolnunk. A döntéshez több információt is figyelembe veszünk: a hátralévő út hosszát, a benzinkutak elhelyezkedését, az autó várható fogyasztását és a rendelkezésünkre álló időt. Arra törekszünk, hogy még azelőtt tankoljunk, hogy kifogyna a benzin. Azaz proaktívan vezetünk.

Tovább olvasom “Reaktív és proaktív vezetés”

A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés
Olvasási idő: 5 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk ötödik, és egyben utolsó része az együttműködési fázist, valamint az ezt elérő vállalkozások általános jellemzőit mutatja be.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 5 – Együttműködés”

Tervezhető-e az árbevétel?
Posted on Kis Ervin EgonKategória Árbevétel, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tervezhető-e az árbevétel?
Olvasási idő: 4 perc

A válasz egyértelmű és határozott IGEN! Az árbevételt – különösen a digitális gazdaságban – meglehetősen pontosan meg lehet tervezni. A bevételi terv pedig igen fontos része az üzleti tervnek, hiszen az árbevétel növelésének leghatékonyabb, legjobban működő eszköze az, ha megtervezzük. Persze nem mindegy, hogyan.

A sikeres bevételi tervezés kulcsa az, hogy nem magát a bevételt kell megterveznünk, hanem azoknak a mutatóknak az értékét, amik a bevételt meghatározzák. Azaz nem közvetlenül a bevételt, hanem a KPI-ket (Key Performance Indicators) tervezzük, a bevétel pedig a KPI-k szorzata.

Tovább olvasom “Tervezhető-e az árbevétel?”

A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis
Olvasási idő: 4 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk negyedik része a koordináció fázisáig eljutó cégek alapvető jellemzőit, valamint a szinte elkerülhetetlen bürokrácia krízist mutatja be.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 4 – Bürokrácia krízis”

A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis
Olvasási idő: 4 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk harmadik része a delegáció fázisába jutó cégektől indul, és végigköveti azok jellemzőit egészen a kontroll krízisig.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis”

A cégfejlődés stációi: 2 – Az autonómia krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 2 – Az autonómia krízis
Olvasási idő: 5 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk második része arról szól, hogy az irányítási krízis sikeres megoldását követő növekedés hogyan vezet el a következő mérföldkőig, az autonómia krízisig.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 2 – Az autonómia krízis”

A cégfejlődés stációi: 1 – A vezetési krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , 1 hozzászólás a(z) A cégfejlődés stációi: 1 – A vezetési krízis bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll évek óta. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. Ezzel az írással induló sorozatunkban végigvesszük azokat a kihívásokat, amelyekre számítani lehet egy vállalat életében.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 1 – A vezetési krízis”