Oldal kiválasztása

KERESÉS EREDMÉNYE

üzletfejlesztés
Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás

Profitmaximalizálás vagy értékmaximalizálás

Sokan gondolják, hogy a kapitalizmus lényege a profit. Ezzel szemben én azt vallom: a kapitalizmus lényege a hozzáadott-érték - a profit csak a hozzáadott-érték ellenértéke. Ebből viszont következik néhány fontos dolog, amely alapvetően befolyásolja egy vállalkozás...

A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia

A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia

Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal. Elértél egy bizonyos értékesítési mennyiséget adott piacon, adott termékkínálattal, ami az eddig alkalmazott...

Ne tervezgess, vágj bele!

Ne tervezgess, vágj bele!

Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos ez? Mivel stratégiai és üzleti tervezésből élek, most bizonyára azt...

Tervezhető-e az árbevétel?

Tervezhető-e az árbevétel?

A válasz egyértelmű és határozott IGEN! Az árbevételt - különösen a digitális gazdaságban - meglehetősen pontosan meg lehet tervezni. A bevételi terv pedig igen fontos része az üzleti tervnek, hiszen az árbevétel növelésének leghatékonyabb, legjobban működő eszköze...

Miért szeresd a konkurenciát?

Miért szeresd a konkurenciát?

Sokszor hallottam magyar vállalkozóktól, hogy a konkurencia miatt nem tudnak továbbfejlődni, azaz a másik-ban látják saját megtorpanásuk okát. Ezzel szemben én általában azt tapasztalom, hogy a legritkább esetben a konkurencia a korlát. Valójában a konkurencia inkább...

Célcsoport-szegmentáció és perszónák

Célcsoport-szegmentáció és perszónák

Éva (57) egy vidéki kisváros gimnáziumának igazgatója, a férje helyi ügyvéd. Több mint harminc éve házasok, két felnőtt gyermekük van, az egyik még egyetemista Budapesten. Jól élnek, a háztartás nettó összjövedelme meghaladja a félmillió forintot. Évente járnak...

A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis

A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A...