Célcsoport-szegmentáció és perszónák
Posted on Kis Ervin EgonKategória célcsoportTags , , , , , , , , , Leave a comment on Célcsoport-szegmentáció és perszónák
Olvasási idő: 4 perc

Éva (57) egy vidéki kisváros gimnáziumának igazgatója, a férje helyi ügyvéd. Több mint harminc éve házasok, két felnőtt gyermekük van, az egyik még egyetemista Budapesten. Jól élnek, a háztartás nettó összjövedelme meghaladja a félmillió forintot. Évente járnak nyaralni külföldre, bár idén ez lehet, hogy elmarad, mert a leányuk férjhez megy, kell a pénz a lagzira.

Tovább olvasom “Célcsoport-szegmentáció és perszónák”

2010 óta nem volt ekkora növekedés az e-kereskedelemben
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , Leave a comment on 2010 óta nem volt ekkora növekedés az e-kereskedelemben
Olvasási idő: 2 perc

427 milliárd forint! Ennyi volt 2016-ban a kosaras rendszerű webshopok forgalma Magyarországon. Ez 34%-os növekedés az előző évhez képest – ekkora százalékos növekedés 2010. óta nem volt! Ráadásul ez 108 milliárd plusz egyetlen év alatt, több mint az előző két év nominális növekedése együttesen.

Tovább olvasom “2010 óta nem volt ekkora növekedés az e-kereskedelemben”

Tudatosabbak az online vásárlók – Siklósi Máté vendégposztja
Posted on Kis Ervin EgonKategória fogyasztói szokásokTags , , , , , , , Leave a comment on Tudatosabbak az online vásárlók – Siklósi Máté vendégposztja
Olvasási idő: 4 perc

Az online vásárlók szignifikánsan több problémát érzékelnek a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, mint a hagyományos vevők. Vajon ennek mi az oka? Az online vásárlók tudatosabbak, vagy az e-kereskedőknél keresendő a baj? A választ a CP Contact és a Nielsen közös kutatására alapozva Siklósi Máté fogyasztóvédelmi tanácsadó adja meg vendégposztjában.

Tovább olvasom “Tudatosabbak az online vásárlók – Siklósi Máté vendégposztja”

Megkülönböztetés a versenytársaktól – …avagy miért fognak tőlem vásárolni?
Posted on Kis Ervin EgonKategória stratégiaTags , , , , , , Leave a comment on Megkülönböztetés a versenytársaktól – …avagy miért fognak tőlem vásárolni?
Olvasási idő: 4 perc

Mi a világ legtutibb üzlete? Erre egyszerű a válasz: az, ha van egy termék, amit mindenki meg szeretne vásárolni és azt csak nálam lehet kapni. Mivel ez a helyzet viszonylag ritkán áll elő, kénytelenek vagyunk megvizsgálni azt is, mi van akkor, ha olyan termékem van, amit nem mindenki szeretne megvenni, viszont mindenhol lehet kapni.

Tovább olvasom “Megkülönböztetés a versenytársaktól – …avagy miért fognak tőlem vásárolni?”

Csatorna vagy ökoszisztéma
Posted on Kis Ervin EgonKategória marketingTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Csatorna vagy ökoszisztéma
Olvasási idő: 4 perc

Néhány évvel ezelőtt a marketingesek kezdtek először csatornákról beszélni: a multichannel majd az omnichannel fogalmával próbálták értelmezni az online és digitális eszközök fejlődése nyomán létrejött új környezetet. Rájöttek, hogy a különböző csatornákon eltérő eszközöket kell használni, mert ezeken más embereket érnek el, akik mást és másképpen csinálnak. Úgy tűnik, ez a gondolkodás igen gyorsan elavult és akadályozó tényezővé vált.

Tovább olvasom “Csatorna vagy ökoszisztéma”

Üzleti terv vagy bullshit?
Posted on Kis Ervin EgonKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , Leave a comment on Üzleti terv vagy bullshit?
Olvasási idő: 2 perc

A magyar vállalkozó szemében az üzleti terv valami olyasmi, ami a befektetőnek vagy a banknak kell, a könyvelés meg az adóhivatalnak. Pedig valójában ezek egy sikeres vállalkozás működésének elengedhetetlen velejárói. Már ha nem bullshit van bennük.

Tovább olvasom “Üzleti terv vagy bullshit?”