Olvasási idő: 2 perc

A felnőtt magyar internetezők közel 90%-a okostelefon-használó is egyben – derül ki az eNET tavaly őszi felméréséből. Jelentős részük valamilyen tartalmat is fogyaszt az okoseszközén.

Az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2016 októberében felmérést végzett az okostelefonok hazai elterjedtségéről és a felhasználói szokásokról.

Az nem meglepő, hogy az okostelefont használók köre még most is évről-évre növekszik. Az viszont újdonságként hathat, hogy

„okostelefont mára a felnőtt magyar internetezők 86 százaléka, azaz közel 4 és félmillióan használnak”.

A közlemény sok érdekes információt tartalmaz, többek között arról, hogy milyen tartalmat és hogyan fogyasztunk mobilon. Az e-kereskedőkre vonatkozóan a következőt emelném ki:

A hírportálokat okostelefonnal (is) látogatók körében egyébként a legnagyobb népszerűségnek az Index (64%), az Origo (55%), a Hir24 (45%) és a HVG (40%) örvend. Az oldalak mobil alkalmazásait ugyanakkor tízből hét válaszadó nem szokta letölteni, inkább böngészőben olvassák a híreket.

Néhány éve rengeteg e-com cég akart saját mobil alkalmazást. A legtöbben erről az ötletükről egy idő után letettek, aminek egyik oka a programozók bérének drasztikus emelkedése, és így a fejlesztés jelentős megdrágulása volt.

A másik okra az előző idézet világít rá. Az okostelefon-használók jelentős része még annak az oldalnak a mobil alkalmazását sem tölti le, amit napi szinten látogat/olvas. Egyes piaci szereplők ezt a fogyasztói szokást még a saját alkalmazás költséges fejlesztésének megkezdése előtt felismerték, másokat appjuk sikertelensége döbbentett rá.

Amikor egy e-kereskedő saját mobil alkalmazásban gondolkodik, a legelső és talán legfontosabb kérdés, amit fel kell tennie magának: miért fogja bárki is letölteni és használni az én alkalmazásomat? Aki erre a kérdésre nem tud meggyőző választ adni, annak nem szabad egy ilyen fejlesztésbe pénzt ölni.

A piac mai helyzetét nézve úgy látjuk, a legtöbb e-kereskedőnek elsődlegesen a weblapja mobilra- optimalizálására kell törekednie. Ahogy az Index-et vagy az Origo-t, a webáruházakat is böngészőben keresik fel a felhasználók, és nem látjuk jelét, hogy ez változna a közeljövőben.

A e-kereskedelemben az okoseszközöké a jövő, de nem feltétlenül a mobil alkalmazásoké, hanem általában a mobilra optimalizált tartalomé.

Megosztom: