Oldal kiválasztása

Mire használja a magyar felnőtt az okostelefonját?

Szerző: | 2017. febr 16 | E-kereskedelem

A felnőtt magyar internetezők közel 90%-a okostelefon-használó is egyben – derül ki az eNET tavaly őszi felméréséből. Jelentős részük valamilyen tartalmat is fogyaszt az okoseszközén.

Az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. 2016 októberében felmérést végzett az okostelefonok hazai elterjedtségéről és a felhasználói szokásokról.

Az nem meglepő, hogy az okostelefont használók köre még most is évről-évre növekszik. Az viszont újdonságként hathat, hogy

„okostelefont mára a felnőtt magyar internetezők 86 százaléka, azaz közel 4 és félmillióan használnak”.

A közlemény sok érdekes információt tartalmaz, többek között arról, hogy milyen tartalmat és hogyan fogyasztunk mobilon. Az e-kereskedőkre vonatkozóan a következőt emelném ki:

A hírportálokat okostelefonnal (is) látogatók körében egyébként a legnagyobb népszerűségnek az Index (64%), az Origo (55%), a Hir24 (45%) és a HVG (40%) örvend. Az oldalak mobil alkalmazásait ugyanakkor tízből hét válaszadó nem szokta letölteni, inkább böngészőben olvassák a híreket.

Néhány éve rengeteg e-com cég akart saját mobil alkalmazást. A legtöbben erről az ötletükről egy idő után letettek, aminek egyik oka a programozók bérének drasztikus emelkedése, és így a fejlesztés jelentős megdrágulása volt.

A másik okra az előző idézet világít rá. Az okostelefon-használók jelentős része még annak az oldalnak a mobil alkalmazását sem tölti le, amit napi szinten látogat/olvas. Egyes piaci szereplők ezt a fogyasztói szokást még a saját alkalmazás költséges fejlesztésének megkezdése előtt felismerték, másokat appjuk sikertelensége döbbentett rá.

Amikor egy e-kereskedő saját mobil alkalmazásban gondolkodik, a legelső és talán legfontosabb kérdés, amit fel kell tennie magának: miért fogja bárki is letölteni és használni az én alkalmazásomat? Aki erre a kérdésre nem tud meggyőző választ adni, annak nem szabad egy ilyen fejlesztésbe pénzt ölni.

A piac mai helyzetét nézve úgy látjuk, a legtöbb e-kereskedőnek elsődlegesen a weblapja mobilra- optimalizálására kell törekednie. Ahogy az Index-et vagy az Origo-t, a webáruházakat is böngészőben keresik fel a felhasználók, és nem látjuk jelét, hogy ez változna a közeljövőben.

A e-kereskedelemben az okoseszközöké a jövő, de nem feltétlenül a mobil alkalmazásoké, hanem általában a mobilra optimalizált tartalomé.

Legutóbbi bejegyzéseink

Az ideális SaaS modell kiválasztása

Az ideális SaaS modell kiválasztása

Valószínűleg senki számára nem ismeretlen, hogy korábban is létező, alapvetően egyszer (vagy épp főverziónként) megvásárolandó szoftveres megoldásokat helyeznek / helyeztek át SaaS alapokra. Ahogy az sem jelenthet újdonságot, hogy új szolgáltatásokat már kezdettől...

bővebben

0 hozzászólás