Ők már tudják

– REFLEXSHOP-

ÜGYFÉL

Reflexshop Kft.
Tulajdonos, ügyvezető: Ádám Attila Jenő

KITŰZÖTT CÉL

A Reflexshop Kft. online kiskereskedelmi üzletágának (webáruház) többi üzletágról való leválasztása, valamint dinamikus növekedési pályára állítása a közösen elkészített digitális üzleti stratégiára alapozva.

PROBLÉMA

A Reflexshop Kft. több különböző tevékenységet űzött:

    • saját termékfejlesztés 
    • nagykereskedésként országosan ellátott játék kiskereskedéseket termékekkel 
    • ezek mellett 2 saját kiskereskedelmi bolttal és 9 webáruházzal rendelkezett.

A közös projekt kezdetekor a cégen belül szervezetileg nem különült el az offline és az online, a nagyker és a kisker tevékenységek végzése.

Az online piaci részesedés megtartása, s növelése volt az egyik fontos tulajdonosi cél, amihez valamilyen változtatásokra volt szükség. Így feladatunk volt azon területek megtalálása, amelyek megreformálásával a legkönnyebben, a legnagyobb eredmény javulást lehetett elérni.

MEGOLDÁS

Komplex stratégiai üzleti tervet készítettünk, amiben az alap stratégiai kérdéseken túl mélyebben foglalkoztunk az értékesítési- és marketing stratégiával.

A közös projekt során több workshopot tartottunk, amelyeken előre meghatározott, stratégiailag fontos témaköröket vettünk végig.

  • Erre azért volt szükség, hogy minden lehetséges aspektusból megismerjük és megértsük az ügyfelet, valamint az üzleti folyamatokat annak érdekében, hogy hozzá illő digitális stratégiát tudjunk közösen összerakni.
  • Ezeket a személyes találkozókat egészítette ki a tanácsadóink által végzett, saját módszerünkön alapuló háttérmunka.
  • Méreteztük és szegmentáltuk az online játék- és szabadidős piacot, hogy megtaláljuk a termékkörhöz illő elsődleges célcsoportokat, azok méretét, s ezekből adódóan a kiindulási piaci részesedést, valamint a piaci potenciált.
  • Elemeztük a korábbi értékesítési és marketing adatokat annak érdekében, hogy azonosítsuk azokat a területeket, ahol a leginkább szükség van változtatásra, finomhangolásra.

– Ezt az üzlet teljesítménye szempontjából legjelentősebb KPI-k azonosításán, azok értékének megállapításán keresztül tettük.

  • Elkészítettük a havi bontású bevételi modellt, majd később pénzügyi tervet, amelynél figyelembe vettük a kiindulási alapot (korábbi teljesítmény), az egyes területeken (pl. adatvezéreltség, marketing, értékesítés, szervezet stb.) tervezett változtatások várt hatásait, valamint a piaci tényezőket is.
  • Az ügyfél piac- és termékismerete, valamint a tanácsadói módszertanunk ötvözéséből egy megvalósítható, egyértelmű utat kínáló stratégiai anyagot állítottunk össze.

EREDMÉNYEK

  • Új, logikailag a cég többi szervezeti egységétől jól elkülönülő, webáruházhoz kapcsolódó szervezeti egység jött létre, az élén a kizárólag erre az üzletágra fókuszáló, tapasztalt e-commerce menedzserrel.
  • A megfelelő performance marketing ügynökség segítségével megkezdődött a marketing stratégia végrehajtása.
  • Rövid időn belül jelentős év-év-alapú növekedés valósult meg, hónapról-hónapra látogatási, megrendelés darabszámi és bevételi csúcsokat döntött az üzletág.

SIKER-
TÉNYEZŐK

  • A tulajdonos-vezető nyitottsága arra, hogy az online üzlet más megközelítést kíván, mint a bármilyen üzleti modell mentén végzett offline kereskedelem.
  • E-kereskedelmi üzletág létrehozása, saját releváns célokért felelő üzletág vezetővel és csapattagokkal.
  • Megfelelő marketing ügynökség megtalálása, amely képes volt megérteni és megvalósítani a marketing stratégiai célokat.
  • A stratégia végrehajtása: a terv aktív használata, ami az elkészítését követően nem csak “bekerült a fiókba”.

TOVÁBBI ESETTANUL-
MÁNYOK

“Azon gondolkodtunk, hogy bezárjuk az üzletet… Tudtuk, hogy nem vagyunk üzleti tervezésben jártas szakemberek, de ha megbízunk egy üzleti tervezésben jártas szakembert, akkor az csak jobban tudhatja nálunk!”

Stygár-Joó János

Számlázz.hu, alapító

“Szkeptikusan érkeztem az első konzultációra, de utána minden apró dolog – amivel előtte nem foglalkoztam – értelmet nyert. Azóta tudom, hogy Egon a vállalkozásom sikeres jövőjének kulcsa.”

Gitta Bernadett

Meghívódiszkont, alapító