A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre
Posted on Falusi ÁkosKategória e-kereskedelemTags , , , , Leave a comment on A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre
Olvasási idő: 3 perc

Néhány hónapja a csapból is a Brexit folyt, de mára a történelmi népszavazásra irányuló figyelem valamelyest alábbhagyott. Azonban továbbra is rendszeresen jelennek meg írások a már ismert (például, hogy a nagybankok már elkezdték áthelyezni székhelyüket más európai nagyvárosokba), valamint a vélelmezett jövőbeni hatásairól.

Ugyanakkor idáig nemigen esett szó arról, hogy mit jelenthet a Brexit az EU e-kiskereskedelme számára. A hiánypótló cikk a Business Insider-en jelent meg.

Tovább olvasom “A Brexit lehetséges hatásai az e-kereskedelemre”

Célcsoport-szegmentáció és perszónák
Posted on Kis Ervin EgonKategória célcsoportTags , , , , , , , , , Leave a comment on Célcsoport-szegmentáció és perszónák
Olvasási idő: 4 perc

Éva (57) egy vidéki kisváros gimnáziumának igazgatója, a férje helyi ügyvéd. Több mint harminc éve házasok, két felnőtt gyermekük van, az egyik még egyetemista Budapesten. Jól élnek, a háztartás nettó összjövedelme meghaladja a félmillió forintot. Évente járnak nyaralni külföldre, bár idén ez lehet, hogy elmarad, mert a leányuk férjhez megy, kell a pénz a lagzira.

Tovább olvasom “Célcsoport-szegmentáció és perszónák”

A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis
Olvasási idő: 4 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk harmadik része a delegáció fázisába jutó cégektől indul, és végigköveti azok jellemzőit egészen a kontroll krízisig.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 3 – Kontroll krízis”

Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…
Posted on Falusi ÁkosKategória innovációTags , , , , , Leave a comment on Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…
Olvasási idő: 3 perc

Joggal tartják sokan az Amazon-t a 21. század egyik leginnovatívabb óriáscégének. Nincs olyan év, amikor ne rukkolna elő valami “e-kereskedelmet rengető” újdonsággal. A Mashable egy cikkében vásárlói applikációjuk legérdekesebb és leginnovatívabb funkcióit szedte össze, mely fejlesztések egyik nem titkolt célja a vásárlói tömegek mobil felé terelése.

Tovább olvasom “Az e-kereskedelem koronázatlan királya tovább emeli a lécet…”

2010 óta nem volt ekkora növekedés az e-kereskedelemben
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , Leave a comment on 2010 óta nem volt ekkora növekedés az e-kereskedelemben
Olvasási idő: 2 perc

427 milliárd forint! Ennyi volt 2016-ban a kosaras rendszerű webshopok forgalma Magyarországon. Ez 34%-os növekedés az előző évhez képest – ekkora százalékos növekedés 2010. óta nem volt! Ráadásul ez 108 milliárd plusz egyetlen év alatt, több mint az előző két év nominális növekedése együttesen.

Tovább olvasom “2010 óta nem volt ekkora növekedés az e-kereskedelemben”

A cégfejlődés stációi: 2 – Az autonómia krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , Leave a comment on A cégfejlődés stációi: 2 – Az autonómia krízis
Olvasási idő: 5 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. A cégek fejlődési fázisait és az azokat kísérő válságokat a Greiner-modell alapján bemutató sorozatunk második része arról szól, hogy az irányítási krízis sikeres megoldását követő növekedés hogyan vezet el a következő mérföldkőig, az autonómia krízisig.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 2 – Az autonómia krízis”

A vásárláshoz vezető út – KPMG kutatásra alapozva
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokLeave a comment on A vásárláshoz vezető út – KPMG kutatásra alapozva
Olvasási idő: 5 perc

Tudtad, hogy az online vásárlói értékelések 92%-a pozitív hangvételű? És azt, hogy a vásárlók 1/3-a egy napon belül eljut az igény felmerülésétől a vásárlásig? Ha nem, akkor itt az ideje, hogy jobban megismerd azt a folyamatot, amin a vásárlóid keresztül mennek minden egyes tranzakciókor. Ennek a folyamatnak a bemutatásához a KPMG témában végzett kutatását vettük segítségül.

Tovább olvasom “A vásárláshoz vezető út – KPMG kutatásra alapozva”

Tudatosabbak az online vásárlók – Siklósi Máté vendégposztja
Posted on Kis Ervin EgonKategória fogyasztói szokásokTags , , , , , , , Leave a comment on Tudatosabbak az online vásárlók – Siklósi Máté vendégposztja
Olvasási idő: 4 perc

Az online vásárlók szignifikánsan több problémát érzékelnek a termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban, mint a hagyományos vevők. Vajon ennek mi az oka? Az online vásárlók tudatosabbak, vagy az e-kereskedőknél keresendő a baj? A választ a CP Contact és a Nielsen közös kutatására alapozva Siklósi Máté fogyasztóvédelmi tanácsadó adja meg vendégposztjában.

Tovább olvasom “Tudatosabbak az online vásárlók – Siklósi Máté vendégposztja”

A cégfejlődés stációi: 1 – A vezetési krízis
Posted on Petrezselyem PéterKategória Greiner modellTags , , , , 1 hozzászólás a(z) A cégfejlődés stációi: 1 – A vezetési krízis bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

Magyarországon a megalakulást követő 5 éven belül a cégek 62%-a megszűnik. Fejlettebb országokban ugyanez a mutató 50% körül áll évek óta. Hogy miért szűnnek meg a vállalatok egy bizonyos méret és kor fölött, annak jól körülhatárolható és előre megjósolható okai vannak. Ezzel az írással induló sorozatunkban végigvesszük azokat a kihívásokat, amelyekre számítani lehet egy vállalat életében.

Tovább olvasom “A cégfejlődés stációi: 1 – A vezetési krízis”

Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája
Posted on Falusi ÁkosKategória logisztikaTags , , , , Leave a comment on Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája
Olvasási idő: 2 perc

Az e-kereskedelemmel kapcsolatos fogyasztói kutatások egyöntetűen rámutatnak: a vevők számára fontos döntési szempont, hogy egy webshopban mekkora szállítási díjat kell fizetni. De vajon melyik árazási módszer támogatja legjobban az e-kereskedőt üzleti céljai elérésében? Az alábbi posztban két, a B2C webshopokban leggyakrabban alkalmazott árazási stratégia előnyeit és hátrányait mutatjuk be röviden.

Tovább olvasom “Változó vagy fix? – A szállítási díj dilemmája”