Megkülönböztetés a versenytársaktól – …avagy miért fognak tőlem vásárolni?
Posted on Kis Ervin EgonKategória stratégiaTags , , , , , , Leave a comment on Megkülönböztetés a versenytársaktól – …avagy miért fognak tőlem vásárolni?
Olvasási idő: 4 perc

Mi a világ legtutibb üzlete? Erre egyszerű a válasz: az, ha van egy termék, amit mindenki meg szeretne vásárolni és azt csak nálam lehet kapni. Mivel ez a helyzet viszonylag ritkán áll elő, kénytelenek vagyunk megvizsgálni azt is, mi van akkor, ha olyan termékem van, amit nem mindenki szeretne megvenni, viszont mindenhol lehet kapni.

Tovább olvasom “Megkülönböztetés a versenytársaktól – …avagy miért fognak tőlem vásárolni?”

Csatorna vagy ökoszisztéma
Posted on Kis Ervin EgonKategória marketingTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Csatorna vagy ökoszisztéma
Olvasási idő: 4 perc

Néhány évvel ezelőtt a marketingesek kezdtek először csatornákról beszélni: a multichannel majd az omnichannel fogalmával próbálták értelmezni az online és digitális eszközök fejlődése nyomán létrejött új környezetet. Rájöttek, hogy a különböző csatornákon eltérő eszközöket kell használni, mert ezeken más embereket érnek el, akik mást és másképpen csinálnak. Úgy tűnik, ez a gondolkodás igen gyorsan elavult és akadályozó tényezővé vált.

Tovább olvasom “Csatorna vagy ökoszisztéma”

Hozzáadott érték – avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?
Posted on Petrezselyem PéterKategória hozzáadott értékTags , , , , Leave a comment on Hozzáadott érték – avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?
Olvasási idő: 5 perc

Ha Te is értékesítéssel foglalkozó olvasónk vagy, bizonyára kaptál már az alábbihoz hasonló támadást: „Milyen alapon adod drágábban az adott terméket, mint amennyiért beszerzed? Hiszen az eladáson kívül nem csinálsz semmit, így kvázi ok nélkül lesz profitod.”

Vagy esetleg a Te fejeden is átcikázott már hasonló gondolat?

Írásunk célja a hozzáadott érték fogalmának tisztázása, valamint az, hogy miért is hasznos ez minden résztvevő számára.

Tovább olvasom “Hozzáadott érték – avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?”

Online előfizetési modell = Egyszerűség
Posted on Falusi ÁkosKategória előfizetésTags , , , , , , Leave a comment on Online előfizetési modell = Egyszerűség
Olvasási idő: 2 perc

A Bic európai nagyvállalat Franciaországban elindította online termék-előfizetési szolgáltatását (subscription service).

Ez a fajta üzleti modell az USA-ban már nagy népszerűségnek örvend, elég csak az időközben az Unilever által felvásároltDollar Shave Club“-ra gondolni. Európában, sőt Magyarországon is vannak már kisebb-nagyobb képviselői – egyesek “babacsomagot”, mások állateledelt szállítanak havi vagy negyedéves rendszerességgel. Azonban olyan nagy név, mint a Bic, ezidáig nem alkalmazta ezt a modellt az öreg kontinensen.

Tovább olvasom “Online előfizetési modell = Egyszerűség”

Vásárlás ma – élmény vagy egyszerűség
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokTags , , , , , Leave a comment on Vásárlás ma – élmény vagy egyszerűség
Olvasási idő: 2 perc

A kereskedelem napjainkban folyamatosan kettéválik, de nem hagyományos és e-kereskedelemre, hanem céltudatos és élményvásárlásra – állapítja meg nemrégiben megjelent posztjában Tom Goodwin marketingguru.

Tovább olvasom “Vásárlás ma – élmény vagy egyszerűség”

Üzleti terv vagy bullshit?
Posted on Kis Ervin EgonKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , Leave a comment on Üzleti terv vagy bullshit?
Olvasási idő: 2 perc

A magyar vállalkozó szemében az üzleti terv valami olyasmi, ami a befektetőnek vagy a banknak kell, a könyvelés meg az adóhivatalnak. Pedig valójában ezek egy sikeres vállalkozás működésének elengedhetetlen velejárói. Már ha nem bullshit van bennük.

Tovább olvasom “Üzleti terv vagy bullshit?”

Mire használja a magyar felnőtt az okostelefonját?
Posted on Falusi ÁkosKategória fogyasztói szokásokTags , , , , Leave a comment on Mire használja a magyar felnőtt az okostelefonját?
Olvasási idő: 2 perc

A felnőtt magyar internetezők közel 90%-a okostelefon-használó is egyben – derül ki az eNET tavaly őszi felméréséből. Jelentős részük valamilyen tartalmat is fogyaszt az okoseszközén.

Tovább olvasom “Mire használja a magyar felnőtt az okostelefonját?”

A karácsony tanulságai
Posted on Falusi ÁkosKategória karácsonyTags , , , , , Leave a comment on A karácsony tanulságai
Olvasási idő: 3 perc

Több mint 900 ezren nem kapták meg időben a karácsonyra rendelt termékeiket, az átlagos késés öt nap volt – derül ki az eNET kutatásából. A csalódott vevők kétharmada nem kapott megfelelő tájékoztatást megrendelése állapotáról.

Tovább olvasom “A karácsony tanulságai”