1-szolg_vegso

Általános ismertető

A magyar KKV-k körében nincs komoly hagyománya az üzleti, stratégiai tanácsadók igénybevételének. A legtöbb kisvállalkozás vezetője úgy gondolja, effélékre csak a nagyvállalatoknak van szüksége – és pénze. Akik ezen mégis képesek túllépni és tanácsadókat vonnak be, azok bizony sokszor több nagyságrenddel nagyobb sikereket érnek el, mint korábban. Ennek fő oka, hogy egy külső tanácsadó teljesen újfajta tudást és szemléletet vihet be egy vállalkozás életébe.

Ez nem azért van, mert a tanácsadó okosabb a megrendelőnél! A tanácsadó sikerének záloga a korábbi projektek során megszerzett széleskörű tapasztalatban és piacismeretben, valamint a tanácsadás módszertanában rejlik! A tanácsadónak nem az a dolga, hogy “megmondja a tutit”, hanem az, hogy alapos kutató- és elemzőmunkával, az ügyféllel szorosan együttdolgozva, felhasználva a nála felhalmozódott iparági tudást és tapasztalatot, a legjobb válaszokat adja a megoldandó problémákra.

Célunk, hogy minden ügyfelünknek azt nyújtsuk, amire szüksége van, ezért szolgáltatáscsomagjainkat úgy állítottunk össze, hogy azok rugalmasan alkalmazkodjanak a cégméret és tevékenység szempontjából is különböző igényekhez.

Az alábbiakban bemutatjuk tanácsadási szolgáltatásaink vázlatos tartalmát, de természetesen ezek is tovább alakíthatók a konkrét feladatok ismeretében.

Miben tudunk segíteni?

A tanácsadás célja lehet, a teljesség igénye nélkül:

Üzleti ötlet validálása
Digitális transzformáció tervezése, előkészítése
Szolgáltatás vagy termék piaci bevezetésének tervezése

  • Meglévő üzlet fejlesztése
  • Árbevétel jelentős és folyamatos növelése
  • A piaci részesedés növelése
  • A növekedéshez szükséges üzletfejlesztési feladatok meghatározása
  • Üzletfejlesztési terv készítése

Pénzügyi terv készítése

Hogyan dolgozunk?

A tanácsadási projektek általában az alábbi részekből épülnek fel:

  • Workshop(ok)

    az ügyfél aktív közreműködésével egy-egy üzleti kérdés feltárása, a megoldási lehetőségek körbejárása és egyeztetése. A workshopokon speciális tanácsadói technikákat alkalmazunk és az előzetes elemzések eredményeit használjuk fel.

  • Tanácsadói háttérmunka (kutatás, elemzés, tanácsadói anyag elkészítése)

    piaci adatok, mérések, trendek, illetve az ügyféltől származó historikus adatok alapján készülő kalkulációk és elemzések, amelyekre alapozva az ügyfél valós képet kap cége aktuális helyzetéről, illetve a piaci folyamatokról.

  • Tanácsadói prezentáció

    a közös munka, valamint a tanácsadói háttérmunka eredményét az ügyfél egy összefoglaló prezentáció formájában kapja meg. A prezentáció része az egyes javaslatok, kérdéses területek alapos átbeszélése is.

Szolgáltatási csomagjaink

A komplett üzleti tervezés két cél szolgálhat:

  • Új vállalkozások irányának meghatározása
  • Létező vállalkozás új üzleti irányba mozdítása

A tervezés, az üzleti tevékenység egészét lefedő elemzéseken alapszik és legfőbb célja a vezetői döntéshozás támogatása.
A komplex üzleti tervezés három részből épül fel:

Üzleti stratégia

Egy alaposan összeállított üzleti stratégiai hatékonyan képes támogatni a vállalkozás működésének egészét. Általa egyértelműen kijelölésre kerülnek a vállalkozás olyan kulcs pontjai, amelyek ismerete nélkül csak a sötétben bolyongás az üzleti tevékenység.

A tanácsadási folyamat során, a tanácsadóval közösen meghatározásra kerül az elérendő piaci pozíció, a célcsoport, valamint a versenytársaktól történő megkülönböztetés legfőbb pontjai. Ezek kidolgozásával kerül megalkotásra a stratégia, amely segítségével egyértelmű képet lehet festeni az elvárt üzleti működésről.

Részletes iparági kutatásokkal történik az elérhető piac feltérképezése, amely a stratégia kialakításához, valamint a kalkulációkhoz feltétlen szükséges. Ennek a fázisnak a végén az elkészült stratégiai pontok, valamint a piacismeret által, 3 éves távra meghatározásra kerül a vállalat bevételi modellje.

Értékesítési és marketingstratégia

Mind az értékesítési, mind a  marketingstratégia egy-egy részleteiben kibontott terv. Ez a fázis arra szolgál, hogy a látogatószerzés, valamint a vevőkké alakításukhoz minden eszköz meghatározásra kerüljön. Ezt követően azok alkalmazása, szintjüknek meghatározása szintén megtörténik. Az egyes eszközökhöz célszámok, valamint mutatószámok hozzárendelésével a gyakorlatba emeljük át az elméleti megközelítéseket. Itt kerülnek megfogalmazásra azok a visszamérési alapelvek, amelyek a hosszútávú, tervezhető működést alapozzák meg. (A marketing stratégiai nem egyezik meg a marketingtervvel.)

Pénzügyi terv

A pénzügyi terv elkészítése a komplex üzleti tervezés végső lépése. A korábban elkészített stratégiák, valamint keretszámok alapján határozzuk meg. Logikusan szétbontott, paraméterezhető táblázat készül el, amely minden tekintetben segíti a tervek operatív megvalósítását. Ebből az egyes költség, illetve bevételi tényezők egyértelműen leolvashatóak. 3 évre, havi bontásban szerepelnek az adatok, amik a paraméterezhetőség miatt módosíthatóak, ezáltal segítve a működéshez szükséges igazítást.

Az így elkészült komplex üzleti tervezéssel a vállalkozás jövőbeni irányultsága egyértelműen, részletesen kijelölésre kerül. Azonban nem szabad elfelejteni, hogy apró korrekciókat bármikor lehet tenni, a sikerrel a kellő adaptációs készség is szükségeltetik.

Digitális transzformációnak hívjuk a korábban nem digitális eszközökkel végzett tevékenységek kiváltását. Iparágtól függetlenül egyértelmű trendként van jelen a digitális megvalósítás folytonos térnyerése. A versenytársak által még nem alkalmazott digitális megoldások bevezetése, olyan előnyökkel járhat, amelyek jelen körülmények között piacdöntőek.

Amennyiben egy vállalat képes sikeresen megtenni ezt a lépést, onnantól a további változások könnyebben és egyre nagyobb hatékonysággal lesznek bevezethetőek. Általában költség és idő hatékonyság jellemzi a digitális transzformáció lépéseit, melyre néhány példa:

  • “paperless” működés
  • webáruház üzemeltetése
  • folyamatoptimalizáció okos eszközök által
  • folyamatok automatizálása

A belső indíttatású átalakítások azonban nem mindig elégségesek, sokszor szükséges a felhasználók irányába is nyitni a digitális megoldásokkal. Ennek az az oka, hogy a hatékonyságon kívül sokszor a vevői oldalról érkező elvárások is a digitális működést követelik meg.

A tanácsadási folyamat abban segít, hogy felismerésre kerülhessenek azok az iparági trendek, amelyek az adott szegmensben meghatározóak. Továbbá cél, hogy a még ki nem aknázott lehetőségek feltérképezése is megtörténhessen. A tanácsadói tevékenység magában foglalja a bevezetési lehetőségek kiválasztását, valamint az azokból realizálható üzleti haszon kalkulációját.

Az üzleti, illetve digitális stratégiai tanácsadás abban segít, hogy a vállalkozás fő működési irányát meghatározhassuk. Ez az egység önmagában is értelmezhető eredménnyel szolgál a vállalkozások számára.
Ennek lefolytatását követően, az ügyfél üzleti folyamataira szabva kap mélyreható kutatási eredményeket. Aktív ügyfélrészvétel által, olyan megfogalmazott stratégia jön létre, amely a további működés alapját képzi. Ez alapján lehet felépíteni az operatív működés alapegységeit.

Mi is az a smart commerce?

Az elmúlt évek során, az e-kereskedelem folyamatos növekedésének lehettünk tanúi. Ez azonban a fennálló körülmények között nem fog hosszútávon egyedüli sikertényezőként szerepelni. Jelenleg egyértelműen látszik, hogy a mindösszesen webáruházra fókuszáló vállalkozási réteg egyre kevésbé képes megfelelni az ügyfelek elvárásainak. Az okos eszközök és okos megoldások folyamatos térnyerésének köszönhetően egyre több területen találkozhatunk ezekkel a technológiákkal. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ezeket ne lehetne láncra fűzve a saját oldalunkra állítani. A klasszikus felfogáshoz képest, egy jóval radikálisabb, mégis teljesen reális elképzelés ennek megvalósítása. Ezt hívjuk Smart Commerce-nek. A teljes értéklánc okos megoldásainak közös, egymást erősítő hatásának kiaknázása.

Ezen tanácsadói tevékenység során feltétlenül elengedhetetlen az ügyféllel történő szoros együttműködés. Csak így készíthető el egy egy saját értékesítési, illetve üzleti folyamatokra szabott smart commerce megoldás. Ezáltal születhet a versenytársaktól eltérő, a piaci igényekhez jobban illeszkedő megoldás.

Ez a folyamat innovációigényes és kockázatosabb tevékenység, ellenben aki ezt idejében meglépi, az óriási előnyre tehet szert a piac többi szereplőjével szemben. A tanácsadás, a lehetőségek felmérésében, valamint az egyedi igényekhez történő igazításban támogatja a sikerre éhes vállalkozásokat.

Fontos tudni, hogy az üzleti tevékenység végzése során mekkora piaccal, illetve azon belül mekkora potenciállal rendelkezik a vállalkozás. Ezek megállapítása és tudta nélkül aligha lehet sikeresen fejlődni. Mind a célkijelölés, mind a működés iránya pontatlan ezek hiányában.
A “market sizing”, mint tanácsadói tevékenység két különböző esetben lehet megfelelő választás:

  • Egy vállalkozási ötlet életképességének vizsgálata
  • Már élő tevékenység módosított működési lehetőségének vizsgálata

Az elsőhöz piackutatás, célcsoport kijelölés, célcsoport értékelés, valamint relevancia vizsgálat szükséges. Az utóbbihoz historikus adatokon alapú, piackutatással kibővített elemzési tevékenység kell. Ezeket és a célkijelölés támogatását foglalja magában a “market sizing” tanácsadás.

Amennyiben a korábban ismertetett tanácsadási csomagok között talált olyat, amelynek egy részére tartana mindösszesen igényt, úgy mikro tanácsadás keretein belül ez is kivitelezhető. Egy-egy kisebb részegységgel kapcsolatos bizonytalanságát is el tudjuk oszlatni. Legyen az ügyfél szegmentáció, vagy üzleti modell validálása, előkutatás, illetve workshop keretein belül ezek is megoldhatóak.

A honlap további használatához el kell fogadni a cookie szabályzatot. Cookie szabályzat

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás