Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Posted on Donáth FruzsinaKategória üzleti modellTags , , , , , , , , Leave a comment on Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca
Olvasási idő: 5 perc

Az Uber megvásárolta a JUMP elektromos kerékpármegosztó start upot. Ezzel a lépéssel 12 000, dokkolást nem igénylő e-bike-kal bővíti ki közösségi közlekedési portfólióját.

A céljuk, hogy egy applikáción keresztül, igény szerint a legolcsóbb vagy a legkényelmesebb módon lehessen eljutni a célállomásra, kelljen hozzá akár autó, bicikli, vagy épp metró. 2017-ben pedig már 24 ezer önvezető, elektromos autót is rendelt a Volvótól 2021-es leszállításra. 

A közbringarendszer elterjedésének okai az urbanizáció, a zsúfolt nagyvárosok lehetetlen közlekedése, valamint a környezet- és egészségtudatos életmód előretörése. Legfőbb célja, hogy alternatívát kínáljon például az egyéni vagy a tömegközlekedéssel szemben.

A rendszer lehetővé teszi a kerékpárok rövidtávú – jellemzően egy óránál kevesebb ideig tartó – bérlését, amit a felhasználók a gyűjtőállomásokon kölcsönözhetnek ki, majd adhatnak le.

A fenti praktikus és eszmei cél ismerete mellett érdemes végiggondolni, hogy az értéklánc szereplőinek milyen hozzáadott értéket jelent a szolgáltatás.

Tovább olvasom “Megosztó utakon – Az üzleti modellek és a technológia násztánca”

Miért nincsenek repülő autók? – avagy az innovációs háromszög
Posted on Kis Ervin EgonKategória innovációTags , , , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Miért nincsenek repülő autók? – avagy az innovációs háromszög
Olvasási idő: 4 perc

A múltszázadi sci-fik jövőképe alapján a repülő autó az egyik olyan innováció, amit szokás számonkérni a jelenen. Az én kedvenc példám viszont a telefon: szinte minden sci-fiben látunk valakit, aki egy normál méretű vagy nagy monitor előtt ülve videotelefonál, ugyanakkor nem nagyon emlékszem, hogy olyan filmet láttam volna, amelyben az emberek sms-t írogatnak vagy okostelefont használnak. Mi dönti el, hogy melyik technikai innováció valósul meg és lesz sikeres?

Tovább olvasom “Miért nincsenek repülő autók? – avagy az innovációs háromszög”

Ne tervezgess, vágj bele!
Posted on Kis Ervin EgonKategória Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Ne tervezgess, vágj bele!
Olvasási idő: 3 perc

Kolumbusz sosem fedezte volna fel Amerikát, ha csak tervezget! A tervezgetés megöli az innovációt, aki csak tervez, sosem csinál semmit! Szóval ne tervezgess, vágj bele, másoknak is sikerült! Biztos ez?

Tovább olvasom “Ne tervezgess, vágj bele!”

Hozzáadott érték – avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?
Posted on Petrezselyem PéterKategória hozzáadott értékTags , , , , Leave a comment on Hozzáadott érték – avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?
Olvasási idő: 5 perc

Ha Te is értékesítéssel foglalkozó olvasónk vagy, bizonyára kaptál már az alábbihoz hasonló támadást: „Milyen alapon adod drágábban az adott terméket, mint amennyiért beszerzed? Hiszen az eladáson kívül nem csinálsz semmit, így kvázi ok nélkül lesz profitod.”

Vagy esetleg a Te fejeden is átcikázott már hasonló gondolat?

Írásunk célja a hozzáadott érték fogalmának tisztázása, valamint az, hogy miért is hasznos ez minden résztvevő számára.

Tovább olvasom “Hozzáadott érték – avagy miért drágább egy autó, mint egy tonna nyersanyag?”