Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain
Posted on Petrezselyem PéterKategória piacTags , , , , , , , , 1 hozzászólás a(z) Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain bejegyzéshez
Olvasási idő: 4 perc

Te képes vagy a vállalkozásod lehetőségeit piaci alapon értékelni? A vállalkozások ugyanis legtöbbször  saját múltbeli értékesítési adataik alapján értékelik teljesítményüket. Ritkán találkozunk olyan cégvezetővel, aki a tényleges piaci növekedés teljes potenciáljához mérten határozza meg az előző időszakra vonatkozó eredményt.

Tovább olvasom “Piacméretezés – Belső és külső értékelés a stratégiai tervezés tévútjain”

A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégia, Üzleti tervTags , , , , , , , , Leave a comment on A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia
Olvasási idő: 6 perc

Nem tudod, miként növelheted a vállalatodat? Merre, és legfőképp hogyan haladj tovább a terjeszkedéssel? Pillants bele cikkünkbe, ellátunk pár jó tanáccsal.

Tovább olvasom “A vállakozásodhoz illő növekedési stratégia”

Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép
Posted on Kis Ervin EgonKategória e-kereskedelemTags , , , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép
Olvasási idő: 5 perc

Az e-kereskedelem térhódítása 2017-ben is folytatódott, az egész piac szempontjából ez is egy jó év volt. Mennyire volt jó az egyes kereskedőknek? Mi várható 2018-ban? Az eNET év végi körképe alapján írt összefoglalónkban ezekre a kérdésekre segítünk választ találni.

Az eNET (és jogelőde) 2001 óta kutatja az e-kereskedelmi piacot, az általuk készített jelentések tartalmazzák a leginkább mérvadó hazai adatokat. 2015. óta készítik el az adott év eredményeit összefoglaló infografikájukat, ennek felhasználásával tekintjük át mi is az előző évet.

Tovább olvasom “Milyen év volt 2017? – E-kereskedelmi körkép”

Az első lépés a siker irányába – Vízió
Posted on Petrezselyem PéterKategória stratégiaTags , , , , , , , Leave a comment on Az első lépés a siker irányába – Vízió
Olvasási idő: 4 perc

Van egy jó ötleted, de nem tudod miként lehetne abból sikert kovácsolni? A vízióalkotás egy olyan tevékenység, amely nagyon sokat tud ebben segíteni!

Tovább olvasom “Az első lépés a siker irányába – Vízió”

Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?
Posted on Falusi ÁkosKategória stratégiaTags , , , , , , , , , , Leave a comment on Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?
Olvasási idő: 4 perc

Több, főleg digitalizációhoz kapcsolódó trendnek köszönhetően az elmúlt évek során nagyot változott a világ és vele együtt a vállalatok működése, azok sikerességének kulcsa is. Ássuk bele magunkat abba, hogy mitől lesz sikeres és piacvezető egy vállalat.

Tovább olvasom “Piacvezetővé válni – Mi választja el a piacvezető cégeket a többi szereplőtől?”

Tervezhető-e az árbevétel?
Posted on Kis Ervin EgonKategória Árbevétel, Üzleti tervTags , , , , , , , , , , , , Leave a comment on Tervezhető-e az árbevétel?
Olvasási idő: 4 perc

A válasz egyértelmű és határozott IGEN! Az árbevételt – különösen a digitális gazdaságban – meglehetősen pontosan meg lehet tervezni. A bevételi terv pedig igen fontos része az üzleti tervnek, hiszen az árbevétel növelésének leghatékonyabb, legjobban működő eszköze az, ha megtervezzük. Persze nem mindegy, hogyan.

A sikeres bevételi tervezés kulcsa az, hogy nem magát a bevételt kell megterveznünk, hanem azoknak a mutatóknak az értékét, amik a bevételt meghatározzák. Azaz nem közvetlenül a bevételt, hanem a KPI-ket (Key Performance Indicators) tervezzük, a bevétel pedig a KPI-k szorzata.

Tovább olvasom “Tervezhető-e az árbevétel?”

Célcsoport-szegmentáció és perszónák
Posted on Kis Ervin EgonKategória célcsoportTags , , , , , , , , , Leave a comment on Célcsoport-szegmentáció és perszónák
Olvasási idő: 4 perc

Éva (57) egy vidéki kisváros gimnáziumának igazgatója, a férje helyi ügyvéd. Több mint harminc éve házasok, két felnőtt gyermekük van, az egyik még egyetemista Budapesten. Jól élnek, a háztartás nettó összjövedelme meghaladja a félmillió forintot. Évente járnak nyaralni külföldre, bár idén ez lehet, hogy elmarad, mert a leányuk férjhez megy, kell a pénz a lagzira.

Tovább olvasom “Célcsoport-szegmentáció és perszónák”